هم‌زمان با هفته کتاب:

کودکان و نوجوانان، میزبان نویسندگان و شاعران می‌شوند

هم‌زمان با بیست‌ و‌ چهارمین دوره‌ی هفته‌ی کتاب جمهوری اسلامی ایران، نویسندگان و شاعران کودک و نوجوان با مخاطبان آثارشان به گفت‌و‌گو می‌نشینند.

شرح برنامه

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، برگزاری این نشست‌ها در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور، از جمله برنامه‌های مورد علاقه اعضای مراکز کانون است که در هفته کتاب و با هدف آموزش نقد ادبی به کودکان و نوجوانان و روبرو شدن آنان با شاعر یا نویسنده مورد علاقه‌شان برگزار می‌شود. 

بر این اساس، در روز‌های 23 و 24 آبان، کلر ژوبرت در کانون مازندران، عباس عبدی روز 24 آبان در کانون خوزستان، روز 25 آبان داوود امیریان در آذربایجان غربی و رضا موزونی در کانون کردستان با مخاطبان آثارشان ملاقات می‌کنند.

هم‌چنین، در روز 25 آبان جمال‌الدین اکرمی میهمان کانون کهگیلویه و بویرحمد، ناصر کشاورز در روز 25 و 26 آبان میهمان کانون اردبیل، محسن هجری روز 26 آبان میهمان کانون اصفهان و حمید هنرجو در همین روز میهمان کانون سیستان و بلوچستان خواهند شد.

در جلسه‌های دیدار نویسندگان و کودکان و نوجوانان، نویسنده‌ها برای مخاطبان خود کتاب می‌خوانند، با آنان گفت‌وگو می‌کنند، به پرسش‌هایشان پاسخ می‌دهند و به نوشته‌های کودکان و نوجوانان گوش می‌سپارند و نکاتی را برای تقویت توانایی هنری‌شان در باره‌ی آثار خوانده شده گوشزد می‌کنند.

این برنامه‌ها در قالب طرح دوپنجره در تمامی طول سال در مراکز کانون سراسر کشور برگزار‌ می‌شود اما در هفته کتاب حضور این نویسندگان و شاعران در بین بچه‌ها پررنگ‌تر است.

بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 24 آبان تا 1 آذر 1395 در سراسر کشور برگزار می‌شود.