رونمایی از کتاب‌خانه سیار کانون در سیرچ کرمان

کودکان ۲۰ روستای منطقه شهداد زیرپوشش قرار گرفتند؛

آیین گشایش تازه‌ترین کتاب‌خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روستای سیرچ زادگاه هوشنگ مرادی‌کرمانی برگزار شد تا از این پس بچه‌های این منطقه از کشور از برنامه‌های فرهنگی کانون بهره مند شوند.

شرح برنامه

به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب‌خانه سیار قرار است با یک مربی و یک خودرو، ۲۰ روستا از جمله سیرچ و حدود ۷۰۰ کودک و نوجوان را با اجرای فعالیت‌های فرنگی، هنری و ادبی و کتاب‌های ویژه‌اش پوشش دهد.

بر اساس این خبر، محسن روحی مدیر کل کانون کرمان در این آیین که زیر سایه سرو ۲هزار ساله سیرچ برگزار شد، اظهار داشت: حق بچه‌های روستاست که به امکانات فرهنگی دسترسی داشته باشند.

وی افزود: در این منطقه استعدادهای نهفته بسیاری همچون هوشنگ مرادی کرمانی وجود دارد که باید شناسایی و جذب شوند و پرورش یابند.

روحی گفت: از آن‌جا که امکانات حال حاضر کانون اجازه راه‌اندازی مراکز ثابت را به‌ما نمی‌دهد، اولویت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توسعه مراکز سیار روستایی است تا مناطق و بچه‌های بیشتری تحت پوشش قرار بگیرند.

آیین گشایش مرکز سیار سیرچ با برنامه‌هایی مانند قصه‌گویی، نمایش عروسکی، مسابقه و اهدای جایزه همراه بود و در نهایت  با رونمایی از خودرو مرکز فرهنگی‌هنری سیار روستایی کانون سیرچ و در میان شادی کودکان این آیین به پایان رسید.

این کتاب‌خانه‌ی سیار در روستای سیرچ زادگاه هوشنگ مرادی کرمانی در فاصله ۸۰ کیلومتری شرق شهر کرمان با آب و هوای معتدل کوهستانی و در بخش شهداد روستاهای این منطقه را پوشش می‌دهد.












مشخصات برنامه