نمایشگاه ایران نوشت در حال برگزاری است

تاثیر تولید نوشت‌افزارهای ایرانی و اسلامی بر اقتصاد و فرهنگ

موضوع : ششمین نمایشگاه «ایران‌نوشت»

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جمله تولیدکنندگان محصولات فرهنگی است که همواره محصولاتش را با استفاده از نمادهای ایرانی و اسلامی در اختیار مخاطبان قرار داده است.

شرح برنامه

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، موضوع انتشار نوشت‌افزار با این نمادها در ایران چند سالی است به صورتی جدی و نظام‌مند در کشور مورد توجه تولیدکنندگان قرار گرفته است و آن‌ها با تولید محصولات فرهنگی در این زمینه و برپایی نمایشگاه، آثار خود را به مخاطبان عرضه ‌می‌کنند.

روز 22 مرداد در محل مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ششمین نمایشگاه «ایران نوشت» با حضور نزدیک به 100 تولید کننده نوشت‌افزار با حضور سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش گشایش یافت نمایشگاهی که قرار است تا سوم شهریور 1397 ادامه یابد.

بر اساس این گزارش امسال در غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نوشت‌افزارهایی از قبیل مدادرنگی، مداد قرمز و مشکی، مدادپاکن، مدادتراش، خط‌کش، جامدادی و... ویژه‌ی دانش‌آموزان ارایه می‌شود.

بر همین اساس در روز نخست نمایشگاه از سوی مسئولان آماری قابل تامل مبنی بر گردش مالی 4 تا 6هزار میلیارد تومانی نوشت‌افزار در ایران ارایه شد که البته به گفته‌ی وزیر آموزش و پرورش احتمالا تنها 10 درصد آن به تولیدکنندگان نوشت‌افزارهای ایرانی و اسلامی اختصاص دارد.

بطحایی در این سخنرانی به دو بعد اقتصادی و تاثیر این صنعت در کارآفرینی و ایجاد حدود 50 تا 60هزار شغل برای نیروهای جویای کار و بعد فرهنگی آن و تاثیر این نمادها بر حوزه تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

وی گفت ایجاد شرایط مطلوب در این حوزه نیازمند بسیج عمومی و مشارکت فعال مردم و مسئولان اجرایی است.

وزیر آموزش و پرورش از تشکیل کارگروه ویژه‌ای برای تحقق شعار سال اعلام شده از سوی رهبر معظم انقلاب در این وزارت‌خانه با عنوان حمایت از کالای ایرانی خبرداد و ممنوع کردن فروش کالاهای خارجی همچنین ممنوعیت استفاده از نمادهای خارجی بر روی کالاها در  تمامی فروشگاه‌ها و بوفه‌های مدارس و سازمان‌های وابسته به این وزارت‌خانه را از جمله اقدام های این کارگروه برشمرد.

به گفته‌ی بطحایی تولید برنامه‌های تلویزیونی و آموزشی با هدف ترغیب خانواده‌ها به استفاده از کالاهای ایرانی و محصولاتی با نمادهای ایرانی و اسلامی، ایجاد سامانه یکپارچه برای معرفی کالاهای ایرانی و استاندارد، امکان سنجی برپایی نمایشگاه‌های دایمی برای عرضه این محصولات با قیمت ثابت و مناسب به مردم با استفاده از ظرفیت‌های سازمان دانش‌آموزی و کانون پرورش فکری و در نهایت حمایت همه‌جانبه از کالاهای ایرانی دارای استاندارد مناسب در این حوزه را از دیگر اقدام‌های انجام شده در آموزش و پرورش اعلام کرد.

آیین گشایش این نمایشگاه سخنرانان دیگری هم داشت و علاوه بر مسئولان مجمع نوشت‌افزار ایران و همسر شهید مهدی صیادطاهری که از اهمیت تولید محصولات با نمادهای ایرانی و اسلامی سخن گفتند، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز بر این امر تاکید کرد.

حجت‌الاسلام احمد مازنی از آمادگی مجلس برای حمایت از تولید محصولات ایرانی در حوزه‌های فرهنگی و نوشت‌افزار خبر داد و گفت: زمانی می‌توانیم در این عرصه به تقاضاهای خانواده‌ها پاسخ دهیم که کالاهایی با تصاویر زیبا و جذاب و منطبق بر فرهنگ خودمان تولید کنیم.

در این آیین فاضل نظری مدیرعامل کانون و برخی مسئولان وزارت آموزش و پرورش نیز حضور داشتند.

ششمین نمایشگاه «ایران‌نوشت» تا 2 شهریور 1397 همه روزه از ساعت 11 تا 23 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران پذیرای بازدیدکنندگان است.

مشخصات برنامه
مکان برگزاری : مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب
از تاریخ :
۱٣٩٧/٠۵/٢٢
تا تاریخ :
۱٣٩٧/٠۶/٠٢