کارگاه یک‌روزه «مبانی تئاتر و پداگوژی» برگزار می‌شود

موضوع : برگزاری «کارگاه مبانی تئاتر و پداگوژی: از «من» تا درکِ «دیگری» در بازی‌های نمایشی» ویژه مربیان، آموزگاران، کتابداران و پدران و مادران
تماس با دبیرخانه/ ذخیره جا : ۹۱۹۸۷۱۰۳۶۴

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان کارگاه یک‌روزه «کارگاه مبانی تئاتر و پداگوژی: از «من» تا درکِ «دیگری» در بازی‌های نمایشی» را ویژه مربیان، آموزگاران، کتابداران و پدران و مادران در دو بخش تئوری و عملی برگزار می‌کند.

شرح برنامه

آموزش‌گر و تسهیل‌گر این کارگاه یک‌روزه، علی مرتضوی فومنی، پژوهشگر گروه مطالعات آموزشی انجمن مطالعات فرهنگی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و عضو مرکز ملی اسیتژ (مرکز نمایندگی اسیتژ فرانسه)، عضو پیوسته کانون نمایش‌نامه‌نویسان خانه تئاتر، عضو انجمن تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر و از اعضای شورای کتاب کودک است.

یادداشت علی مرتضوی فومنی، درباره این کارگاه:

«دیگری‌بینی» و «دیگری‌شنوی» در بازی‌های نمایشی، سرفصل‌های «ارتباط پویا» برای دستیابی به «کنش جمعی» هستند که از دیدن و شنیدنِ نابِ «بدن»، «بیان» و «تصورِ» خود و دیگری در بستر بازی شکل می‌گیرند و به درکِ «من» به مثابۀ «دیگری» و «دیگری» به مثابۀ «من» می‌انجامند، فرآیندی که درکِ «دیگری» را با همۀ دوری‌اش از جهان، زیست و باورهای «من» شدنی می‌سازد و «دیگری‌خواهی» را بی ولعِ رقابت، در چشم‌اندازهای بی‌سَروَرِ همراهی و همدلی معنا می‌کند؛ که بی‌گمان یکی از ره‌آوردهای رهایی‌بخشِ تئاتر در پداگوژی همین نداست: «چشمی که می‌بیند و گوشی که می‌شنود» کافی نیست، به «چشمی که می‌شنود و گوشی که می‌بیند» بیاندیش!

سرفصل‌های کارگاه «مبانی تئاتر و پداگوژی»:

تئاتر پداگوژیک و بازی‌های نمایشی

«دیگری‌بینی» در بازی‌های نمایشی

«دیگری‌شنوی» در بازی‌های نمایشی

کارگاه یک‌روزه «کارگاه مبانی تئاتر و پداگوژی: از «من» تا درکِ «دیگری» در بازی‌های نمایشی» روز جمعه ۱۹ اَمردادماه ۱۳۹۷ از ساعت ۹ تا ۱۴ برگزار می‌شود. هزینه شرکت در این کارگاه ۹۵ هزار تومان است. ثبت‌نام گروهی ۳ نفر و بالاتر نیز از ده درصد تخفیف برخوردار خواهد بود. پایان کارگاه گواهی حضور در کارگاه به شرکت‌کنندگان داده خواهد شد.

لازم به ذکر است ظرفیت این کارگاه محدود است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام با شماره ۹۱۹۸۷۱۰۳۶۴ تماس بگیرند یا با ورود به لینک زیر، ثبت‌نام خود را به شکل آنلاین انجام دهند.


مشخصات برنامه
ساعت برگزاری : ٩ تا ۱۴
از تاریخ :
۱٣٩٧/٠۵/۱٩