اجرای«مبارک و قالیچه پرنده» در مرکز تئاتر کانون

نمایش «مبارک و قالیچه پرنده» از 21 شهریور در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر روی صحنه می‌رود.

شرح برنامه

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایش به نویسندگی و کارگردانی حامد زحمت‌کش از طرح «کتاب، تئاتر، مدرسه» برگرفته از کتاب مطالعات اجتماعی سال چهارم دبستان است که پس از اجراهایی در مدارس تهران، برای اجرای صحنه آماده شده است.

بر همین اساس، نمایش «مبارک و قالیچه پرنده» که به بخش فضای باز شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران – مبارک راه یافته بود، هم‌زمان با برگزاری این جشنواره در کانون استان‌های مرکزی، خوزستان و لرستان اجرا شد. 

این نمایش در اداره‌کل امور سینمایی و تئاتر کانون تولید شده است و اولین اجرای آن نیز روز 21 شهریور ویژه‌ی عکاسان و خبرنگاران به روی صحنه می‌رود. 

در این نمایش پس از تغییر محله‌های قدیمی و پیشرفت مردم، مبارک تصمیم می‌گیرد تا تغییر کند. اما برای این کار مسیر درستی را انتخاب نمی‌کند، تا اینکه هوشنگ‌خان، سمسار قدیمی محل راهی به او پیشنهاد می‌دهد و ادامه... 

بر اساس این گزارش، حمیدرضا ملاحسینی، سازناز عبدالرزاق، ابوالفضل باران‌طلب و نیلوفر صیادی بازیگران این نمایش هستند و ساخت موسیقی این اثر را رامین عبدالهی و امیرحسین انصافی به عهده داشته‌اند. 

طراحی صحنه را حامد زحمت‌کش و طراحی و ساخت عروسک و ابزار صحنه را هانیه زحمت‌کش و الهه میرزایی (گروه خنده باران) انجام داده‌اند.

هم‌چنین ابوالفضل باران‌طلب به عنوان دستیار کارگردان در این نمایش همکاری دارد و محمد جهانی‌مقدم پوستر و بروشور آن را طراحی کرده است.

این نمایش از 21 شهریور تا 11 مهر همه روزه به جز شنبه‌ها در ساعت 18 برای عموم و صبح‌ها ویژه مهد‌های کودک‌ و مدارس در سالن گلستان مرکز تئاتر کانون واقع در داخل پارک لاله تهران اجرا می‌شود.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیش‌تر و یا تهیه بلیت و ذخیره جا می‌توانند با شماره تلفن‌های 88980721 و 09194346356 تماس بگیرند.