برای کارگاه‌های تخصصی تابستانی کانون مشاوره بگیر؛ ثبت‌نام کن

اگر در انتخاب کارگاه تابستانی دچار تردید هستید و مطمئن نیستید به کدام رشته‌ی هنری علاقه‌ی بیش‌تری دارید مسوولان ثبت‌نام کانون پرورش فکری به نوجوانان و خانواده‌های آن‌ها مشاوره ارایه می‌دهند تا با دقت بیش‌تری بتوانند بهترین و مناسب‌ترین رشته را برای یادگیری انتخاب کنند.

شرح برنامه

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کارگاه‌های تخصصی تابستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از 14 تیر برای نوجوانان 12 تا 18 ساله آغاز می‌شود. این روزها ثبت‌نام از داوطلبان و علاقه‌مندان به این کارگاه‌ها از ساعت 8:30 تا 18 در حال انجام است. نوجوانان می‌توانند با کمک مشاوران بخش‌های مختلف کارگاه‌های تابستانی و کارشناسان کانون، کارگاه یا کارگاه‌های مورد علاقه‌شان را انتخاب و برای آن ثبت‌نام کنند.

کارگاه‌های هنری، رشته‌ها و شاخه‌های بازیگری و کارگردانی تئاتر، کارگردانی نمایش عروسکی، کارگردانی فیلم کوتاه، طراحی و ساخت عروسک، فیلم‌نامه‌نویسی، نمایش‌نامه‌نویسی عروسکی، عکاسی، سرود، مجسمه‌سازی و بازی‌دهی عروسکی را شامل می‌شود.

مامک یحیی‌پور کارشناس و مشاور بخش هنری کارگاه‌های تابستانی است. او هدف از انتخاب این رشته‌ها را در بخش هنری آشنایی نوجوانان با این رشته‌ها و جذب آن‌ها به شاخه‌های هنری می‌داند.

به گفته‌ی او قرار است در نهایت نتیجه کارگاه‌ها به انجمن‌های هنری نوجوانان ختم شود که فعالیت‌های هنری را بیش‌تر و کامل‌تر دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: به عنوان یک نوجوان احتمال این که شرکت در کارهای گروهی را به انفرادی ترجیح بدهید بیشتر است. کارهایی که در نتیجه‌ی تعامل و هم‌فکری به سرانجام می‌رسند. برای همین هم عنوان رشته‌هایی که در بخش هنری کارگاه‌های تابستانی می‌توانید انتخاب کنید بر اساس تعامل و تبادل اندیشه هستند. از طرف دیگر تابستان و شرکت در این کلاس‌ها فرصت خوبی برای کشف استعدادها و شناسایی علایق بچه‌ها است.

این کارشناس کانون یادآور شد: البته هر کارگاه اهداف تخصصی خودش را نیز بر اساس رشته‌ی مربوطه دنبال می‌کند. مدرسان این دوره از کارگاه‌های تابستانی با دقت نظر کارشناسانان انتخاب شده‌اند و علاوه بر تخصص در رشته‌ی مربوطه با روحیه، علایق و ویژگی‌های نوجوان امروز آشنایی دارند.

یحیی‌پور معتقد است نوجوانان امروز ما خیلی جلوتر از زمان خود هستند و نسبت به بسیاری از مسایل اطلاعات دارند. از همین روی اگر مربی و مدرس آن‌ها نسبت به مسایل به روز و پیش‌رو نباشد نمی‌تواند آن‌ها را جذب کند.

داوود کیانیان، سارا روستاپور، محمدعلی طالبی، عادل بزدوده، هما جدیکار، عرفان پهلوانی، بهرام جلالی‌پور، علیرضا کریمی صارمی، سهیل مطیعا، عبدالعظیم آذرخیل و بهرام بهبهانی مدرس کارگاه‌های هنری تابستان امسال هستند.

مشخصات برنامه
مشخصات و ویژگی های دوره :
امکانات و وسایل مورد نیاز :