«فرهاد حسن‌زاده» از وضعیت انتشار کتاب‌هایش می‌گوید

«زیبا صدایم کن» به‌زودی به زبان انگلیسی

تاریخ خبر : ۱٣٩۵/۱۱/۱٠

«فرهاد حسن‌زاده»، نویسنده‌ی شناخته‌شده‌ی ادبیات کودک و نوجوان و نامزد جایزه‌های «هانس‌کریستین اندرسن» و «آسترید لیندگرن» از وضعیت انتشار کتاب‌هایش خبر داد.

شرح خبر

به گزارش خبرگزاری ایسنا، کتاب «زیبا صدایم کن» پس از گذشت یک سال به چاپ دوم رسیده است. این کتاب در سال جاری کتاب سال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش رمان نوجوان و از منتخبان شورای کتاب کودک برای معرفی به «آی‌بی‌بی‌وای» (IBBY) در زمینه‌ی تألیف کتاب برای کودکان با نیازهای ویژه بوده است. فهرست کتاب‌های برگزیده برای کودکان با نیازهای ویژه هردو سال یک بار توسط دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) منتشر می‌شود.

این کتاب که در سال 1394 توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده، هم‌اکنون به همت «شقایق قندهاری» در حال ترجمه به زبان انگلیسی است و به‌زودی منتشر خواهد شد.

نویسنده‌ی این اثر در وبلاگ شخصی خود در توضیح کتاب نوشته است: «شما هم دعوتید به جشن تولد زیبا. یک جشن تولد دونفره در خیابان‌های تهران. فقط زیبا باید یک کار مهم بکند. باید پدرش را از تیمارستان فرار بدهد. با 10 متر طناب و چهارتا آب‌میوه‌ی‌ پاکتی، از این‌هایی که نی‌اش چسبیده کنارش.»

فرهاد حسن‌زاده هم‌چنین از آماده‌سازی کتاب «ماه در چاه» که به بازآفرینی افسانه‌ی بیژن و منیژه تعلق دارد خبر داد. گفتنی است «کمال طباطبایی» مسئولیت تصویرسازی این اثر را بر عهده دارد و این کتاب در انتشارات پنجره و در مجموعه‌ی عاشقانه‌های ملل منتشر خواهد شد.