کتابی برای آشنایی با چالش‌ها و فرصت‌های صنعت اسباب‌بازی ایران

تاریخ خبر : ۱٣٩۵/۱۱/٠٣


کتاب «صنعت اسباب‌بازی ایران؛ فرصت‌ها، چالش‌ها» توسط کارگروه ارزیابی آسیب‌ها و فرصت‌های کارآفرینی صنعت اسباب‌بازی و با حمایت ستاد توسعه‌ی فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منتشر شد.

شرح خبر

به گزارش خبرگزاری ایسنا، کارگروه ارزیابی آسیب‌ها و فرصت‌های کارآفرینی صنعت اسباب‌بازی با حمایت ویژه‌ی ستاد توسعه‌ی فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی اقدام به انتشار کتاب «صنعت اسباب‌بازی ایران؛ فرصت‌ها، چالش‌ها» در راستای مطالعه و بررسی فرصت‌ها و آسیب‌های حوزه کارآفرینی در صنعت اسباب‌بازی کرده است.

گفتنی است کارگروه ارزیابی آسیب‌ها و فرصت‌های کارآفرینی صنعت اسباب‌بازی با همکاری مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف در بهار 1394 با هدف مطالعه نقاط قوت، ضعف، آسیب‌ها و فرصت‌های کارآفرینی در حوزه‌ی اسباب‌بازی تشکیل شد.

نتیجه‌ی پژوهش انجام‌شده در این اثر، برای کسانی است که قصد مطالعه و بررسی حوزه‌ی بازی و اسباب‌بازی در ایران را دارند یا می‌خواهند پیش از اقدام به سرمایه‌گذاری یا ورود به بخش‌های مختلف این حوزه، از آن شناخت و آگاهی جامعی پیدا کنند.

محتوای این کتاب در سه بخش ارائه می‌شود. بخش اول شامل مروری تاریخی بر صنعت اسباب‌بازی است که برای آشنایی بیش‌تر با تاریخچه‌ی بازی و اسباب‌بازی، نقش و جایگاه آن در فرهنگ، آموزش و اقتصاد ایران و جهان است.

در بخش دوم، با اشخاص حقیقی و حقوقی فعال و تأثیرگذار در حوزه‌ی اسباب‌بازی ایران مصاحبه و متن تک‌تک مصاحبه‌ها ارائه‌ شده است. در سومین بخش نیز به تحلیل چالش‌ها و فرصت‌های کارآفرینی صنعت اسباب‌بازی پرداخته می‌شود.

بر اساس اعلام روابط‌عمومی معاونت علمی ‌و فناوری ریاست‌جمهوری، در این تحلیل‌ها از روش تحلیل کیفی پدیدارشناسی و روش تجزیه ‌و تحلیل SWOT استفاده شده است. مطالعه‌ی این بخش در کنار خواندن مصاحبه‌ها که دارای نکات درخور توجه و مهم از افرادی هستند که سال‌ها عمر خود را در زمینه‌ی اعتلای حوزه‌ی کودک و نوجوان، به‌ویژه در زمینه‌ی بازی و اسباب‌بازی صرف کرده‌اند، می‌تواند برای آشنایی هرچه بیش‌تر با واقعیت‌های حوزه‌ی بازی و اسباب‌بازی در ایران کمک شایانی به مخاطبان باشد.