پنجم اسفندماه در مؤسسه‌ی خیریه‌ی مهرگیتی

کارگاه «آواورزی و الفباورزی» برگزار می‌شود

تاریخ خبر : ۱٣٩۵/۱۱/٠٣

کارگاه یک‌روزه‌‌ی «آواورزی و الفباورزی» با هدف آشناسازی والدین و مربیان با شیوه‌های خلاق شناخت آواها و الفباها و آموزش سواد پایه به کودکان به شکل خلاقانه برگزار می‌شود.

شرح خبر

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط‌عمومی مؤسسه‌ی پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، این گروه سنی نیاز دارند تا سن هفت‌سالگی با شیوه‌های درست رانش آواها بر زبان آشنا شوند و مهارت‌های گفتاری و شنیداری در آن‌ها تقویت شود. برای دستیابی به این نیاز، پدران و مادران، آموزگاران و مربیان کودک در سال‌های نخست زندگی او باید شیوه‌های نوین و خلاق آموزش آواها و الفباهای فارسی به کودکان را بشناسند و با توجه به این شناخت، بتوانند سواد پایه را از راه آموزش خلاق به کودکان خود بیاموزند.

در کارگاه ‌یک‌روزه‌ی «آواورزی و الفباورزی» شرکت‌کنندگان، شیوه‌های آموزش خلاق سواد پایه را با کمک بسته‌های «آواورزی با سی‌بی‌لک» و «الفباورزی با کاکاکلاغه» فرامی‌گیرند. بسته‌های آواورزی و الفباورزی، نوشته‌ی «محمدهادی محمدی»، از سوی نشر چیستا منتشر شده‌اند. با کمک بسته‌‌ی آواورزی، کودکان رانش درست واژه‌ها و سخن را فرامی‌گیرند، با گوناگونی آواها آشنا می‌شوند، ریتم‌ها یا چرخه‌ی آواهای پایه را می‌شناسند و بسیاری چیزهای دیگر را می‌آموزند که در آموزش زبان و موسیقی پایه کاربرد دارد. در بسته‌ی‌ الفباورزی نیز کودکان از راه آموزش خلاق، سواد پایه و حروف الفبا را می‌آموزند.

افزون بر این، در این کارگاه شیوه‌ی‌ کار با شعرهای آواورزی، شیوه‌های تقویت حس شنیداری در کودکان، آشنایی با توانمندی‌های گوناگون کودکان و راه‌های یادگیری آن‌ها و چگونگی سخن گفتن با کودکان، از جمله مطالبی است که برای شرکت‌کنندگان بیان می‌شود.

مخاطبان این کارگاه‌ها، پدران و مادرانی که کودک سه سال تا هفت سال دارند، مربیان مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی، آموزگاران پایه‌ی نخست دبستان، مروجان کتاب‌خوانی و دیگر افراد علاقه‌مند به یادگیری شیوه‌های آموزش خلاق هستند.

کارگاه یک‌روزه‌ی «آواورزی و الفباورزی» روز پنج‌شنبه ۵ اسفندماه ۱۳۹۵ از ساعت ۸ تا ۱۳ در تهران، شهرک غرب، فاز ۶، ایوانک غرب، گل افشان شمالی، کوچه‌ی دوم، پلاک ۲۰، دفتر مؤسسه‌ی خیریه‌ی مهرگیتی و از سوی مؤسسه‌ی پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان برگزار می‌شود.