داوود امیریان از نگارش اثر تازه‌اش خبرداد:

کتابی براساس زندگی شهید شیرودی

تاریخ خبر : ۱٣٩۵/۱٠/٢۵

«داوود امیریان»، نویسنده‌ی کتاب «گردان قاطرچی‌ها»، از نگارش کتابی براساس زندگی شهید «علی‌اکبر شیرودی» خبر داد.

شرح خبر

به گزارش خبرگزاری ایسنا، این نویسنده، مجموعه‌داستانی را بر اساس زندگی‌نامه شهید شیرودی با عنوان احتمالی «ضربه‌ی شاهین» نوشته است. قرار است مجموعه‌داستان‌هایی بر اساس زندگی‌نامه‌ی فرماندهان دوران دفاع‌مقدس با عنوان «قصه‌ی فرماندهان» در انتشارات سوره‌ی مهر به‌چاپ برسد و امیریان این کتاب را برای این مجموعه نوشته است.

داوود امیریان پیش‌تر نخستین کتاب این مجموعه را با عنوان «آقای شهردار» براساس زندگی‌نامه‌ی به شهید «مهدی باکری» نوشته بود. او در داستان‌های کوتاه کتاب آقای شهردار، نوع‌دوستی، دلسوزی و مسئولیت‌پذیری باکری را در سال‌های نوجوانی به تصویر ‌کشیده است. زمانی که او با وجود سرمای شدید، کتش را به «ایوب»، نوجوان محروم و یتیمی می‌دهد و به همین دلیل، سرما می‌خورد و اسیر بیماری می‌شود. داستان‌ها او را تا مبارزات انقلابی در ماه‌های منتهی به بهمن ۵۷ و سپس جنگ و لحظه‌ی شهادت همراهی می‌کنند و امیریان از به‌‌کار بردن طنز در خمیرمایه داستان‌های کوتاه خود غفلت نمی‌کند.

به‌تازگی نیز کتاب «کودکستان آقا‌مرسل» که اثری در امتداد رمان جنگی و طنز «گردان قاطرچی»های این نویسنده است در نشر کتابستان معرفت راهی بازار شده است. برخی شخصیت‌های رمان «گردان قاطرچی‌ها» در «کودکستان آقا مرسل» این نویسنده حضور دارند و ماجراهای آن را پیش می‌برند.

رمان «گردان قاطرچی‌ها»ی امیریان در سال 1392 برگزیده‌ی بخش کودک و نوجوان جایزه‌ی کتاب سال و جایزه‌ی کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد.

گفتنی است این نویسنده هم‌چنین به‌تازگی کار نگارش مجموعه‌ی طنز «حمله‌ی تدارکاتی» با موضوعیت ادبیات پادیداری و اثر کمیک‌استریپ «مأموریت غیرممکن»، ویژه‌ی انتشارت پلاک ۸ را به پایان برده است. حمله‌ی تدارکاتی، اثری است که با نگاهی طنز به فعالیت‌های نیروهای تدارکاتی و آن‌هایی که در پشت جبهه در خدمت رزمندگان هشت سال دفاع‌مقدس بوده‌اند پرداخته است. کمیک‌استریپ مأموریت غیر ممکن این نویسنده هم به فعالیت‌های همین تدارکاتچی‌ها در تأمین آب و غذای رزمندگان می‌پردازد.