رییس هیئت شنای استان تهران خبر داد:

جشنواره‌ی استعدادیابی شنا برای مقطع دوم تا چهارم ابتدایی در پایتخت

تاریخ خبر : ۱٣٩۵/۱٠/۱۵

رییس هیئت شنای استان تهران از برگزاری جشنواره‌ی استعدادیابی شنا در ۲۳ دی‌ماه خبر داد.

شرح خبر

«حسین ابراهیمی» در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، به برگزاری جشنواره‌ی استعدادیابی بین مقاطع دوم تا چهارم مدارس ابتدایی اشاره کرد و اظهار کرد: «با توجه به ابلاغ وزیر ورزش و جوانان در مورد توجه به امر استعدادیابی در رشته‌های پر مدال جهانی، در تاریخ پنج‌شنبه ۲۳ دی‌ماه جشنواره‌ی استعدادیابی مخصوص پسران خواهیم داشت.»

ابراهیمی در مورد جشنواره‌ی استعدادیابی مقاطع دوم تا چهارم مدارس ابتدایی ادامه‌ داد: «برگزاری جشنواره‌، سختی‌های زیادی دارد و باید تمام افراد از منطقه‌ی یک تا ۲۲ استان تهران در مجموعه‌ی بعثت حضور یابند. در صورتی که این جشنواره و نحوه‌ی استعدادیابی نهادینه شود، ما برنامه‌هایی با رییس آموزش و پرورش استان تهران داریم تا در مقاطع دوم تا چهارم مدارس به صورت مستمر برنامه‌های آموزش و توسعه‌ی شنا را پیاده کنیم. حدوداً دو میلیون و ۵۰۰‌هزار دانش آموز در این مقطع حضور دارند که سازمان ورزش استان ۷۵‌درصد هزینه‌ی این افراد را پرداخت می‌کنند.»

او هم‌چنین با بیان این‌که همه‌ی هیئت‌های ورزش مشکلات زیادی دارند، خاطرنشان کرد: «وظیفه‌ی هیئت‌ها، برداشتن سنگ از سر راه ورزش استان‌هاست. هیئت شنای استان تهران نیز از این مشکلات مستثنی نیست، ولی ما با تدابیری که باید بیاندیشیم در صدد برداشتن این موانع از سر راه ورزش شنای استان خواهیم بود.»

او در مورد برنامه‌ی هیئت شنای استان تهران برای کمک به بهتر‌شدن شرایط تیم‌ ‌ملی شنا و افزایش توانمندی‌ها در استان، تأکید کرد: «در جلساتی که با آقای رضوانی، ریاست فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو داشتیم، برنامه‌هایی را در مسیر کاری ترسیم کردیم. می‌خواهیم تعداد تیم‌ها را در استان بیش‌تر کنیم که استعدادهای بیش‌تری شناسایی و پرورش داده شوند و در نهایت کیفیت تیم‌ ‌ملی نیز افزایش یابد. قطعاً یکی از اهداف اصلی همه‌ی ما موفقیت تیم‌ ‌ملی است.»

ابراهیمی در مورد تیم‌داری و حضور باشگاه‌های صاحب‌نام در ورزش شنا نیز تأکید کرد: «این‌که تیم‌هایی هم‌چون استقلال و پرسپولیس در لیگ شنا حضور یابند، کار بسیار بزرگ و خوبی است. ولی این مسائل نیازمند سخت‌افزار نیز هست. تیم‌هایی هم‌چون استقلال و پرسپولیس از نظر بین‌المللی باشگاه محسوب نمی‌شوند و سخت‌افزار کافی را در اختیار ندارند و معمولاً فقط اسم باشگاه برروی برخی تیم‌هاست. با توجه به این مسائل، ما برنامه‌ داریم که همه‌ی استخرها مجوز تیم‌داری داشته باشند و خوب تمرین کنند.»

رییس هیئت شنای استان تهران در پایان افزود: «همه‌ی استخرهای استان تهران باید تیم شنا داشته باشند و تمرینات خود را انجام دهند تا مربیان ما در این تمرینات حضور یابند و استعدادهای قابل قبول را معرفی کنند. هم‌چنین کشف مناطق شناگرخیز استان نیز با این امر میسر است و می‌توانیم با کشف این مناطق سرمایه‌گذاری ویژه‌ای نیز در این مناطق داشته باشیم. این کار باید به‌صورت جدی صورت گیرد تا در آینده شاهد موارد خوبی در ورزش شنا باشیم.»