در پویش «احترام به پیشکسوتان هنر» در جشنواره و جایزه‌ی همایون خرم

کودکان و نوجوانان می‌توانند احساس خود را به پیشکسوتان هنر بگویند

تاریخ خبر : ۱٣٩۵/٠٩/٢۵

جشنواره و جایزه‌ی همایون خرم (نوای خرم)، پویش «احترام به پیشکسوتان هنر» را راه‌اندازی کرده است.

شرح خبر

به گزارش خبرگزاری ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی سومین جشنواره و جایزه‌ی همایون خرم (نوای خرم)، هم‌زمان با برگزاری این جشنواره‌ی موسیقی، در راستای ترویج فرهنگ احترام و تکریم بزرگان فرهنگ هنر «پویش احترام به پیشکسوتان هنر» برگزار می‌شود.

در توضیح راه‌اندازی این پویش فرهنگی آمده است: «احترام به بزرگ‌تر و پیشکسوت، از مهم‌ترین آموزه‌های اخلاقی، فرهنگی و دینی ما ایرانیان است که سرمایه‌ای فرهنگی و اجتماعی محسوب می‌شود و همه، به‌ویژه کسانی که در حوزه‌ی فرهنگ فعالیت دارند، وظیفه در حفظ و ارتقای آن دارند. در این میان، آشنا‌کردن کودکان و نوجوانان که آینده‌سازان این مرز و بوم به‌شمار می‌روند با این آموزه‌ها، ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی اهمیت به‌سزایی دارد.

در این راستا، دبیرخانه‌ی سومین جشنواره و جایزه‌ی همایون خرم (نوای خرم)، به‌عنوان یک وظیفه انسانی و یک مسئولیت فرهنگی و اجتماعی، «اخلاق‌مداری در حوزه‌ی فرهنگ و هنر» و «ترویج فرهنگ احترام و تکریم پیشکسوتان هنر» را مورد تأکید مجدد قرار داده و به این منظور «پویش احترام به پیشکسوتان هنر» را در قالب برنامه‌های سومین جشنواره و جایزه‌ی همایون خرم (نوای خرم ۳) راه‌اندازی می‌کند.

کودکان و نوجوانان تا ۱۸ سال، می‌توانند در این پویش شرکت کنند و احساس خود را نسبت به یک بزرگ‌تر و پیشکسوت هنری در قالب جمله یا پیامی کوتاه تا پنجم دی‌ماه به دبیرخانه‌ی جشنواره یا از طریق کانال تلگرامی «پویش احترام به پیشکسوتان هنر» به نشانی @pooyeshehteram ارسال کنند.

گزیده‌ی این پیام‌ها در کتاب جشنواره‌ منتشر و از ارسال‌کنندگان پیام‌های برگزیده در مراسم اختتامیه‌ی سومین جشنواره و جایزه‌ی همایون خرم که ۱۷ دی‌ماه ۱۳۹۵ در تالار وحدت برگزار می‌شود، تقدیر خواهد شد.»

گفتنی است سومین جشنواره و جایزه‌ی همایون خرم (نوای خرم)، ۱۵ و ۱۶ دی‌ماه با حضور گروه‌ها و هنرمندان گروه سنی کودک و نوجوان در تالار رودکی تهران برگزار می‌شود.