هم‌زمان با سفر کاروان کتاب به شهر تبریز

از «عبدالمجید نجفی» در همایش «کودک، کتاب، جامعه» تقدیر می‌شود

تاریخ خبر : ۱٣٩۵/٠٩/٢۵

در همایش «کودک، کتاب، جامعه» که قرار است به مدت سه روز در آذربایجان شرقی و در شهر تبریز برگزار شود، از «عبدالمجید نجفی»، نویسنده‌ی کودکان و نوجوانان تقدیر می‌شود.

شرح خبر

به گزارش خبرگزاری ایسنا، در این همایش که هم‌زمان با آیین پایانی جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد، از عبدالمجید نجفی، نویسنده‌ی تبریزی کودکان و نوجوانان تقدیر خواهد شد.

عبدالمجید نجفی، متولد ۱۳۳۸ در تبریز، دارای مدرک کارشناسی‌ارشد زبان و ادبیات فارسی است. او علاوه بر تدریس در زمینه‌ی مسائل تئوریک ادبیات داستانی دوره‌ی کارشناسی، مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده و هم‌چنین به‌عنوان داور و مدرس با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حوزه‌ی هنری هم‌کاری داشته است.

رمان «برف‌آباد»، مجموعه‌ی داستان «کت پشمی»، «کابوس ژنرال»، «گمشدگان جنگل آیسولان»، «چشم‌های مادرم» و «پسر کوهستان»، بخشی از آثار این نویسنده هستند.

گفتنی است رمان «دختری به نام پریا» از آثار این نویسنده از سوی شورای کتاب کودک در سال ۸۲ به‌عنوان کتاب برگزیده انتخاب شده است.

به دنبال اجرای برنامه‌ی کاروان کتاب در نیشابور به مناسبت انتخاب این شهر به‌عنوان پایتخت کتاب که به اعزام ۵۰ نویسنده به این شهر منتهی شد، قرار است در برنامه‌ی مشابهی ۵۰ نویسنده کودک و نوجوان با مشارکت در کاروان کتابی عازم تبریز شوند و در همایش «کودک، کتاب و جامعه» مشارکت کنند.

این برنامه در روزهای ۳۰ آذر تا دوم دی‌ماه، هم‌زمان با آیین پایانی جشنواره‌ی کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.