به گفته‌ی مدیر بخش پوستر و عکس جشنواره‌ی تئاتر کودک و نوجوان همدان

نمایشگاه عکس و پوستر جشنواره در تهران هم برپا می‌شود

تاریخ خبر : ۱٣٩۵/٠٩/۱۵

مدیر بخش پوستر و عکس جشنواره‌ی تئاتر کودک و نوجوان همدان اعلام کرد نمایشگاه عکس و پوستر جشنوره در تهران نیز برپا خواهد شد.

شرح خبر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «مهدی آشنا‌دوست»، مدیر بخش پوستر و عکس بیست و سومین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان خبر داد: «نمایشگاه عکس و پوستر جشنواره، از 22 آذرماه در همدان آغاز به کار می‌کند و تا پایان جشنواره برپا خواهد بود. اما از آن‌جا که تعدادی از دوستان هنرمند و علاقه‌مندان، امکان حضور در همدان را ندارند، قرار است این نمایشگاه بعد از جشنواره در تهران نیز برپا شود و در حال حاضر مشغول رایزنی با گالری‌های تهران هستیم.»

او با ارائه‌ی توضیحاتی درباره‌ی پیشینه‌ی برگزاری نمایشگاه پوستر و عکس در جشنواره‌ی تئاتر کودک و نوجوان یادآور شد: «دو دوره‌ی پیش که دبیری جشنواره بر عهده‌ی آقای «پیام دهکردی» بود، برای اولین‌بار این بخش به جشنواره اضافه شد و مسئولیت آن بر عهده‌ی آقایان «سیامک زمردی‌مطلق» و «امیر اسمی» بود و با توجه به استقبال دوستان شرکت‌کننده، امسال نیز دومین نمایشگاه پوستر و عکس جشنواره برگزار می‌شود.»

مدیر بخش پوستر و عکس جشنواره درباره‌ی رویکرد نمایشگاه امسال و تفاوت آن با دوره‌ی گذشته گفت: «امسال برای اولین‌بار این نمایشگاه به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود و با همراهی دوستانه‌ی دبیر محترم جشنواره، آقای «شهرام کرمی» و براساس موافقت ایشان، قرار شد جوایز این بخش به دلار پرداخت شود.»

آشنا‌دوست ادامه داد: «این شیوه فرصت بسیار خوبی است تا هنرمندان داخلی بتوانند در کنار همکاران خود در دیگر کشورها، آثارشان را محک بزنند.»

او با تأکید بر اهمیت برگزاری مسابقه‌ی پوستر و عکس در جشنواره‌های تئاتری خاطرنشان کرد: «در حال حاضر، فضای مجازی امکان تبلیغات گسترده‌ای را برای تئاتر فراهم آورده است. اما در کل، رویکردهای تئاتر ما با دنیا متفاوت است و به دلیل نیازی که تئاتر ما به پوستر و عکس دارد، عکاسی تئاتر در کشور ما متفاوت‌ترین نوع عکاسی است. در این میان، همیشه حوزه‌ی تئاتر کودک و نوجوان، مظلوم واقع شده است و به همین دلیل برگزاری چنین رویدادهایی به رونق گیشه‌ی تئاترهای کودک و نوجوان کمک می‌‍‌‌‌کند.»

مهدی آشنادوست در پایان افزود: «فرصت ارسال آثار به این بخش از جشنواره تا روز 13 آذرماه است و تمدید نخواهد شد.»

گفتنی است داوران بخش عکس در این دوره‌ از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، «حمید جبلی»، «سیامک زمردی‌مطلق» و «سیف‌الله صمدیان» هستند. هم‌چنین «آرش تنهایی»، «قباد شیوا» و «امیر اسمی»، داوری بخش پوستر جشنواره را بر عهده دارند.

بیست و سومین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به دبیری «شهرام کرمی»، 21 تا 27 آذرماه در همدان برگزار خواهد شد.