نگاهی به کتاب تازه‌ی «احمد اکبرپور» برای کودکان

داستان پادشاه و گوزن زخمی

تاریخ خبر : ۱٣٩۵/٠٩/۱۴

کتاب تازه‌ی «احمد اکبرپور» به نام «من یک گوزن بودم» برای کودکان منتشر شد.

شرح خبر

به گزارش خبرگزاری ایسنا، کتاب تصویری «من یک گوزن بودم» تصویری آن را «نرگس محمدی» برعهده داشته، راهی بازار نشر شده است. تصاویر این کتاب، پیش‌تر برنده‌ی جایزه‌ی اول مسابقه بین‌المللی تصویرگری کره‌ی جنوبی «سی.جی ۲۰۰۹»، برگزیده‌ی مسابقه‌ی تصویرگری پرتغال «ایلو ستروارته ۲۰۰۹» و برگزیده‌ی مسابقه‌ی تصویرگری «کتاب کودک شارجه ۲۰۱۴» شده بودند.

اکبرپور درباره‌ی این اثر خود توضیح می‌دهد: «این کتاب جزء معدود کتاب‌هایی است که کار تصویرگری آن بر نگارشش تقدم دارد. درواقع من بر اساس تصاویر این کتاب، با ماجراسازی برای آن‌ها داستانی نوشته‌ام.»

گفتنی است این کتاب داستان گوزنی است که زخمی شده و می‌داند که باید زودتر از چنگ شکارچی‌های پادشاه فرار کند، اما آن‌طرف‌تر پادشاه از اسب افتاده و افسار اسبش به درخت گیر کرده و حالا پادشاه هم مثل گوزن زخمی است.

اکبرپور این‌روزها نگارش رمان نوجوانانه‌ای را در دست دارد که حوادث آن به مدد شخصیت محوری نوجوانی به اسم «پدرام» پیش می‌رود. پدرام این رمان، طی ماجرایی وارد عصر نادری و دوره‌ی ناصرالدین‌شاه می‌شود و ماجراهایی فانتزی را با اتکا به تاریخ خودساخته‌ی نویسنده سامان می‌دهد.

این کتاب که با رگه‌های طنز همراه است، به نگاه دیکتاتورمنشانه پادشاهان ایران اشاره می‌کند و تاکنون ۵۰درصد کار نگارش آن به اتمام رسیده است.