مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد:

احترام به خرده‌فرهنگ‌ها و زبان مادری برای تحقق اهداف دوره‌ی پیش‌دبستانی ضروری است

تاریخ خبر : ۱٣٩۵/٠٩/٠٩

مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد با تدابیر امیدبخش مدیران کل و معاونان آموزش ابتدایی و ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها، برای اولین‌بار در کشور، 32 برنامه‌ی عمل پیش‌دبستانی، مبتنی بر تحلیل شاخص‌های منطقه‌ای و آمایش سرزمینی، تدوین شده و در حال اجراست.

شرح خبر

به گزارش خبرگزاری ایسنا، «رخساره فضلی» در این‌باره افزود: «هم‌افزایی و استفاده‌ی حداکثری از فرصت‌های موجود درون و برون‌سازمانی، متضمن اجرای برنامه‌ی عمل آموزش و پرورش دوره‌ی پیش‌دبستانی است.»

وی در ادامه ضمن تأکید بر بخش‌نامه‌ی مدیریت و اجرای دوره‌ی پیش‌دبستانی در سال تحصیلی جاری، بر کیفیت آموزش‌های تربیتی این دوره تأکید کرد و از کارشناسان، مؤسسان، مدیران و مربیان خواست امسال به توسعه‌ی کیفی برنامه‌ها به‌ویژه برنامه‌های هویت کودکان ایران اسلامی و حفظ محیط‌زیست در روند جاری کلاس‌های پیش‌دبستانی، توجه خاصی داشته باشند و در مناطق محروم و دوزبانه نیز بر اجرای فعالیت‌های جذاب و متناسب با ویژگی‌های نوآموزان، با محوریت زبان‌آموزی و توجه به اهداف یازده‌گانه‌ی دوره تأکید کردند.

وی احترام به خرده‌فرهنگ‌ها و زبان مادری را برای تحقق اهداف دوره‌ی پیش‌دبستانی ضروری دانست و گفت: «دوره‌ی پیش‌دبستانی در شکل‌گیری شخصیت و هویت اسلامی‌ایرانی کودکان تأثیر بسزایی دارد و لازم است بستر لازم برای کسب شایستگی‌های نوآموزان با توجه به فطرت الهی و کرامت ذاتی و اکتسابی آنان فراهم شود؛ به گونه‌ای که صفات، توانمندی و مهارت‌هایی را کسب کنند که به تکوین هویت و ایفای نقش آگاهانه و اختیاری در زندگی فردی و اجتماعی آنان منتج شود.»

به گزارش روابط‌عمومی معاونت آموزش ابتدایی، مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی در پایان گفت: «این مهم با اجرای فعالیت‌های تربیتی کلاسی با رویکرد تکوین و تعالی هویت و ابعاد رشد با استفاده از بازی، شعر و سرود، قصه، نقاشی، کاردستی، نمایش خلاق، فعالیت‌های علمی و... محقق می‌شود و لازم است کلیه فعالیت‌های تربیتی منطبق با برنامه‌ی درسی دوره‌ی پیش‌دبستانی با مشارکت همه‌جانبه‌ی خانواده‌ها اجرا شود.»