در نخستین جشنواره‌ی بازی عمار

چه بازی‌هایی حضور خواهند داشت؟

تاریخ خبر : ۱٣٩۵/٠٩/٠٣

بازی‌های «دفاع از ایران»، «مبارزه در خلیج عدن»، «پروانه»، «سال‌های سیاه»، «ذوالفقار»، «نجات‌گر» و «نجات‌دهنده‌ي گروگان هسته‌ای»، از جمله مهم‌ترین آثار ارسال‌شده در حوزه‌های «استقلال‌خواهی و استکبار‌ستیزی» و «فن‌آوری هسته‌ای» در جشنواره‌ي مردمی بازی عمار هستند.

شرح خبر

به گزارش خبرگزاري ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی جشنواره‌ي عمار، بازی «دفاع از ایران» در قالب اندروید و با موضوع «استقلال‌خواهی و استکبارستیزی» ساخته شده که «حسین سعادتی» مدیر این پروژه و «موج حامی رسانه»، توزیع‌کننده‌ي این بازی است.

داستان بازی روایتگر دفاع از مرزهای جغرافیایی، اعتقادی و فرهنگی ایران است و تیم‌های دفاعی برای جلوگیری از هجوم آن‌ها وارد صحنه‌ي جنگ می‌شوند.

بازیکن باید با قرار‌دادن سلاح‌های بومی دفاعی مناسب در مسیر حرکت تجهیزات دشمن، آن‌ها را منهدم کرده و مانع از عبورشان و یا حمله به تأسیسات ایران (دانشگاه، تأسیسات هسته‌ای، موشکی، مسجد، خانواده‌ي اسلامی و...) شود که به صورت نماد در مرکز نقشه قرار دارد.

دیگر بازی مهم ارسال‌شده به جشنواره‌ي عمار که در قالب رایانه‌ای و با موضوع «استقلال‌خواهی و استکبارستیزی» تولید شده، بازی «مبارزه در خلیج عدن» است؛ سازنده‌ي این بازی «شاهین صیادحقیقی» است و اين بازي توسط «مؤسسه‌ي رسانه‌پرداز آمیتیس» ساخته شده است.

این بازی در دل خود روایتی از نبرد تکاوران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در برابر دزدان دریایی منطقه‌ي خلیج عدن دارد.

از دیگر بازی‌های ارسال‌شده به جشنواره‌ي عمار با این موضوع، بازی «پروانه» در قالب بازي‌هاي رایانه‌ای است که مدیر این پروژه «علی منصوری» و توزیع‌کننده آن «مؤسسه‌ي کاظمیون» است. کودکان و دانش‌آموزان در این بازی با خزدک‌های سبز به مبارزه می‌پردازند.

«سال‌های سیاه» بازی رایانه‌ای دیگری است که در قالب رایانه‌ای و با موضوع «استقلال‌خواهی و استکبارستیزی» تولیدشده که سازنده‌ي آن «عماد رحمانی» بوده و توسط «رسانه‌ي شکوه کویر» ساخته شده است؛ جوانان و نوجوانان در این بازی با کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ آشنا می‌شوند.

بازی «ذوالفقار» هم اثر رایانه‌ای دیگری است که در قالب رایانه‌ای و با موضوع «فناوری هسته‌ای» ساخته شده و مدیر این پروژه «مسعود معاوی» است و توزیع‌کننده‌ي آن «استودیوي بازی‌سازی اپیدمیک» است.

در این بازی هم می‌بینیم که رژیم صهیونیستی با وارونه جلوه‌دادن فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، در صدد حمله به نیروگاه‌های هسته‌ای برآمده، اما گروه مقاومت حزب‌الله برای جلوگیری از این حمله یکی از تکاوران خود با نام مستعار «ذوالفقار» را به سرزمین‌های اشغالی رهسپار می‌کند.

«نجاتگر»، بازی دیگر است که در قالب رایانه‌ای و با موضوع «فناوری هسته‌ای» توسط «مجید زاده» به این جشنواره آمده است. کاربر در این بازی باید دانشمند ربوده‌شده هسته‌ای را نجات بدهد.

اثر دیگر ارسالی به جشنواره‌ي عمار با این موضوع، «نجات‌دهنده گروگان هسته‌ای» نام دارد که در قالب رایانه‌ای ساخته شده و «حسین مهرانفر» و «هادی عبدالهی»، مدیران این پروژه هستند و اين بازي توسط «مؤسسه رایان رویش» ساخته شده است. در این بازی دانش‌آموز در نقش بازیکن به نجات دانشمند هسته‌ای کشورش اقدام می‌کند.

گفتني است آثار معرفی‌شده در حال انتخاب و بررسي هستند و به‌زودی آثار بخش مسابقه‌ي نخستین جشنواره‌ي بازی عمار اعلام خواهد شد. اين جشنواره قرار است ۱۶ آذرماه در تهران برگزار ‌شود.