بیشتر مطالعه کنید تا بهتر بنویسید

توصیه قوجق به نوجوانان علاقه‌مند نویسندگی:

تاریخ خبر : ۱٣٩۵/٠۵/٠۴

نویسنده کودک و نوجوان در نشست ادبی دوپنجره به علاقه‌مندان نویسندگی توصیه کرد هر چه بیشتر مطالعه کنید و کتاب بخوانید به همان اندازه می‌توانید بهتر بنویسید.

شرح خبر

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، یوسف قوجق در این نشست با تاکید بر این موضوع گفت: برای نویسندگی علاوه بر این‌که باید بسیار تمرین و دقت داشت، لازم است فرد علاقه‌مند به این حوزه دانش علمی خود را نیز با مطالعه و کتاب‌خوانی افزایش دهد تا بهتر بتواند بنویسد.

وی هم‌چنین نقش مربیان در ترغیب و تشویق کودکان و نوجوانان به نویسندگی را بسیار با اهمیت دانست و افزود: در کنار تمام معیارهای لازم برای نویسندگی تلاش خود فرد مهم‌ترین اصل است که موجب پیشرفت او می‌شود.

نویسنده رمان «لالو» با اشاره به تجربه‌های کاری خود در کانون یادآور شد: همواره خودم را یک کانونی می‌دانم و علاقه‌مندم با مخاطبانی که کتاب‌هایم را مطالعه می‌کنند به صورت رو در رو ارتباط برقرار کنم.

نشست ادبی دوپنجره در کانون استان گلستان در دو نوبت صبح و عصر در مراکز شماره یک گنبد و رامیان برگزار شد و اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون شهرستان‌های آزادشهر، دلند، رامیان، کلاله، مینودشت و گنبد کاووس از نزدیک با نویسنده درباره حوادث داستان، شخصیت‌ها و ظاهر کتاب «نردبانی رو به آسمان» بحث و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این نشست عبدالرحیم سیفی مدیرکل کانون استان گلستان نیز ضمن خیر مقدم به این نویسنده کودک و نوجوان گفت: برگزاری نشست‌های دو پنجره و دعوت از نویسندگان و شاعران از یک سو موجب پیوند میان مخاطبان با خالق آثار می‌شود و از سویی دیگر به شناخت نویسندگان از نیازهای واقعی خوانندگان کتاب کمک می‌کند.

وی دعوت فصلی از نویسندگان را یکی از برنامه‌های کانون گلستان در سال جاری برشمرد و افزود: دیدار کودکان و نوجوانان با نویسندگان بستر مناسبی را برای ترغیب آن‌ها به مطالعه فراهم می‌سازد.

سیفی اضافه کرد امروز علی‌رغم توسعه رسانه‌های دیداری و شنیداری، هم‌چنان کتاب از جایگاهی ویژه در نزد عموم مردم برخوردار است و هیچ چیزی نمی‌تواند جایگزین لذت لمس و خواندن کتاب شود.

وی در پایان از نوجوانان خواست تا بیشترین وقت خود را در کانون با کتاب سپری کنند و در سایه مطالعه همراه با تحقیق و پژوهش به نقد درست و منصفانه کتاب‌ها بپردازند.