بار دیگر منتشر شد

روایت‌های جامع محمود مشرف تهرانی از شاهنامه

تاریخ خبر : ۱٣٩۵/٠٨/٢٢

«زال و سیمرغ» و «زال و رودابه» به روایت زنده‌یاد محمود مشرف‌آزاد تهرانی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باز نشر شد.

شرح خبر

به‌‌ گزارش اداره‌کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، به تازگی دو اثر از محمود مشرف‌آزاد تهرانی(م.آزاد) با موضوع داستان‌های شاهنامه با تصویرگری‌های نورالدین زرین‌‌کلک به انتشار رسیده است. 

«زال و سیمرغ» و «زال و رودابه» در قالب نثر و با زبانی روان این فرصت را به مخاطبان می‌دهد که در چند فصل با روایت جامع این قهرمانان همراه شوند.

بر اساس این گزارش، این دو اثر نخستین بار در سال 1354 در اختیار کودکان گروه سنی «ج» (9 تا 12 سال) قرار گرفته است. انتشارات کانون بار دیگر این آثار را به ویرایش رسانده و بازنشر کرده است.

این دو کتاب در قطع خشتی و با قیمت 3هزار و 3هزار و 400 تومان به انتشار رسیده اند.

در بخشی از کتاب «زال و رودابه» می‌خوانیم: «من از مهر دختر مهراب سخت گریان و نا آرام و بی تابم. می‌سوزم و می‌سازم، دریایی جوشانم که دریا پیش جوش و خروشم، کناره‌ای آرام است. اگرچه پدر، تو بر من ستم‌ها روا داشته‌ای و مرا رنجی گران افکنده‌ای. چنان که همه بر روز و روزگار من می‌گریند؛ اما من هرگز جز به فرمان تو سخنی نخواهم گفت.»

گفتنی است کتاب «زال و سیمرغ»، دیپلم افتخار نمایشگاه IBBY سال 1962 و جایزه‌ی سوم نمایشگاه Noma در سال 1993 را دریافت کرده است.