آثار کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در کتاب‌های «آفتاب» و «مهتاب»

تاریخ خبر : ۱٣٩۵/٠٨/۱۶
گروه سنی : ٧ تا ۱۶ سال

جدیدترین مجموعه کتاب‌های «آفتاب» و «مهتاب» به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی با نام‌های «نام من باغچه است» و « حال گلدان را بپرس» منتشر شد.

شرح خبر

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مجموعه آثار اعضای مراکز کانون شهر مشهد و شهرستان‌های استان خراسان رضوی به دست علاقه‌مندان رسید.

بر اساس این گزارش از سال 1388 و به همت کارشناسان آفرینش‌های ادبی کانون خراسان داستان‌ها، اشعار و نوشته‌های خلاقانه‌ی کودکان و نوجوانان در قالب کتاب‌های «آفتاب» و«مهتاب» منتشر شده است. 

هم‌اینک آثار تولید شده در سال‌های 92 و 93 و با همکاری نشر تمرین به دست مربیان، اعضا و خانواده‌ها در سراسر کشور رسیده است. 

در مقدمه‌ی این کتاب‌ها آمده است: «اگر امروز مجموعه نوشته‌های اعضای کانون خراسان رضوی با اوج و فرودهایش به چاپ می‌رسد به این نشانه است که نوشتن را پاس بداریم. چاپ این آثار به معنی پایان راه نیست بلکه تشویقی است برای نیرو گرفتن اعضای کانون به ادامه‌ی راه.» 

«نام من باغچه است» در 140 صفحه دربرگیرند‌ی آثار اعضای مراکز شهر مشهد است، همین طور «حال گلدان را بپرس» آثار اعضای دیگر مراکز خراسان رضوی را در خود جای داده است. این کتاب نیز 82 صفحه دارد.

نویسندگان این آثار را کودکان و نوجوانان هشت تا 17 سال تشکیل می‌دهند.