بازنشر «سگ‌سانان و کفتارها»ی علی گلشن

برگزیده کتاب سال ایران به دومین مرحله چاپ رسید

تاریخ خبر : ۱٣٩۵/٠۵/٠٢

کتاب «سگ‌سانان و کفتارها»ی علی گلشن به همراه 23 عنوان کتاب کانون پرورش فکری در آستانه روز ملی ادبیات کودک و نوجوان بازنشر شد.

شرح خبر

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب مرجع در سال 1393 منتشر شد و همان سال به عنوان یکی از سه کتاب برگزیده از سوی شورای کتاب کودک انتخاب شد و در عین حال شش لاک‌پشت پرنده سال 1393 را نیز به خود اختصاص داده است.

شمارگان کتاب «سگ‌سانان و کفتارها» - که در سال 1394 به عنوان اثر برگزیده کتاب سال ایران معرفی شد - اکنون در دومین مرحله چاپ به 10هزار نسخه رسیده است.

بر همین اساس کتاب «تفرقه» (یک قصه‌ی قدیمی) برای دوازدهمین بار به زیر چاپ رفت و تاکنون 263هزار نسخه از این کتاب منتشر شده است و شمارگان کتاب «قدس رویای ما» به نویسندگی و تصویرگری کودکان فلسطین و دیباچه و ترجمه‌ی غلامرضا امامی نیز در ششمین مرحله‌ی انتشار به 212هزار نسخه رسید.

بر اساس این گزارش، کتاب «گربه‌ای که موش‌ها را دوست داشت» به نویسندگی محمد محمدی و تصویرگری عادل رستم‌پور برای چهارمین بار با شمارگان 85هزار نسخه منتشر شد و کتاب «شکارچیان شگفت‌آور» نوشته آنجلا ویلکز و ترجمه محمدحسن بنکدار برای پنجمین بار چاپ شد و شمارگان آن از 55هزار نسخه گذشت.

همچنین کتاب «گنجشک خانه کاغذی» (بر اساس یک داستان قدیمی) بازنویسی فاطمه بدرطالعی و تصویرگری ناهید کریمی برای چهارمین بار به زیر چاپ رفت و تاکنون با 54هزار نسخه از این کتاب منتشر شده است و کتاب «شش تن و یک فریاد» به نویسندگی ابراهیم حسن‌بیگی و تصویرگری فاطمه رادپور برای چهارمین بار با شمارگان 48هزار نسخه بازنشر شد و شمارگان کتاب «دارکوب تا کی به درخت خواهد کوبید؟» نوشته خسرو شهریاری و تصویرگری فیروزه گل‌محمدی نیز در چهارمین مرحله‌ی انتشار به 45هزار نسخه رسید.

در عین حال، کتاب «طوطی و بازرگان» برگرفته از مثنوی مولوی، بازنویسی مرجان فولادوند و نقاشی احمد خلیلی برای پنجمین دفعه با شمارگان 30هزار، «کتابچه بدجنسی‌های گرگ کوچولو» به نویسندگی ایان وایبرو، تصویرگری تونی راس و ترجمه آتوسا صالحی و مژگان کلهر برای سومین بار و شمارگان 25هزار و «رستم و سهراب» برگرفته از شاهنامه فردوسی، بازنویسی مرجان فولادوند و نقاشی منصور وفایی برای پنجمین دفعه با 25هزار نسخه از جمله کتاب‌هایی است که به تازگی تجدید چاپ شده است.

همچنین، کتاب «صدای سبز» سروده حسین احمدی و تصویرگری نفیسه شهدادی برای دومین دفعه با شمارگان 25هزار نسخه، «اسرار آفرینش» و «دنیای شگفت‌انگیز اطراف ما» (راهی به سوی خداشناسی) هر دو به نویسندگی هارون یحیی و ترجمه علیرضا عیاری برای سومین بار با شمارگان 25هزار، «خدایا تو خوبی» (آثار شاعران معاصر برای نوجوانان) و تصویرگری محمدمهدی طباطبایی برای سومین بار و شمارگان 22هزار نسخه و «نقره ماهی» به نویسندگی محسن چینی‌فروشان و تصویرگری سیدمیثم موسوی برای سومین دفعه با 21هزار نسخه از دیگر کتاب‌های تجدید چاپی کانون است.

بر اساس این خبر، کتاب «آقای تابستان» سروده‌ی منیره هاشمی و تصویرگری عاطفه ملکی‌جو برای دومین بار با شمارگان 20هزار نسخه، «میو میو... تشکر!» سروده‌ی مریم هاشم‌پور و تصویرگری سیدحسن موسوی در دومین مرحله چاپ با شمارگان 15هزار نسخه، «مسافرخانه‌ی ماه نصفه» نوشته پل فلیش‌من، ترجمه پارسا مهین‌پور و نسرین وکیلی و تصویرگری کتی جاکوب در چاپ دوم با شمارگان 15هزار نسخه و ««پیاده‌رو شلوغ است» (مجموعه‌ی شعر برای نوجوانان) سروده‌ی سیدسعید هاشمی و تصویرگری لیلی درخشانی در مرحله چاپ دوم با شمارگان 12هزار نسخه بازنشر شد.

در عین حال کتاب «غنچه بر قالی» به نویسندگی ابراهیم حسن‌بیگی و تصویرگری میترا عبدالهی، «گربه‌ی کوچه‌ی ما» (از مجموعه کتاب‌های مرغک) به نویسندگی و تصویرگری کلر ژوبرت، «کفشی به رنگ کفش دریا» سروده‌ی منیره هاشمی و تصویرگری نیر پیکام و «قلقلی» با طراحی و نویسندگی محمدعلی کشاورز همه برای دومین بار با شمارگان 10هزار نسخه به تازگی تجدید چاپ شده است.