بازی رومیزی «سفالگر» در کانون رونمایی شد

تاریخ خبر : ۱٣٩٩/۱٠/٠٧

بازی رومیزی «سفال‌گر» از مجموعه طرح‌های برگزیده دومین رویداد ملی ایده‌آزاد با حمایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همکاری نشر هوپا تولید و در آیینی رونمایی شد.

شرح خبر

 به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این سرگرمی از سوی امیر اردشیری‌لردجانی، وحید اسماعیلی و فاطمه علاء‌الدین طراحی شده است و برای نوجوانان ۱۲ سال به بالا مناسب است.

در بازی رومیزی «سفال‌گر» بازیکنان در نقش  استادکاران سفال‌گری برای ساخت ظروف سفارش داده شده در بازار با یکدیگر رقابت می‌کنند.


کانون به‌دنبال تولید سرگرمی با پیوست فرهنگی است
مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: این مجموعه در بخش تولید اسباب‌بازی همواره به‌دنبال طراحی و تولید محصولات با پیوست فرهنگی است.

محسن حموله در آیین رونمایی از بازی رومیزی «سفالگر با بیان این مطلب افزود: اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان یک مرکز نوآور در سال جهش تولید با همکاری سازمان‌ها و نهادهای مختلف ۹ سرگرمی جدید را تولید و به بازار معرفی کند.

او طراحی و تولید ۹ محصول جدید، باز تولید ۵ محصول پرمخاطب کانون به همراه تولید یک بازی رایانه‌ای با پیوست فرهنگیِ کتاب و کتابخوانی باعنوان «حرف‌چین» و حمایت از طراحی و نمونه‌سازی ۵۲ طرح اسباب‌بازی ایرانی که حاصل برگزاری رویدادهای ملی ایده‌آزاد در دوره دوم و سوم است را ازدیگر کارهای کانون در حوزه تولید اسباب‌بازی عنوان کرد.


تولید اسباب‌بازی جریان تلفیقی میان چند صنعت است
آیدین مهدی‌زاده دبیر رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی در آیین رونمایی از بازی «سفالگر» گفت: یکی از اتفاق‌های خوبی که پس از برگزاری رویداد ایده‌آزاد افتاد معرفی ایده‌پردازان و طراحان به بدنه صنعت اسباب‌بازی و دست‌اندرکاران این حوزه بود.
وی با بیان این‌که فرآیند تولید اسباب‌بازی جریانی پیچیده است افزود: در این تولید اسباب‌بازی چندین صنعت مانند، چاپ، پلاستیک، بسته‌بندی و... به‌صورت ترکیبی با هم همکاری دارند که ایده‌پردازی و طراحی، تازه شروع کار آن‌هاست.
دبیر رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی در مورد بازی «سفالگر» اظهار داشت: بیش از ۱۸ ماه تلاش مداوم و حرفه‌ای انجام گرفته تا امروز شاهد دست‌آوردهای این تلاش‌گران باشیم و از این بازی ایرانی رونمایی کنیم.
وی هم‌چنین ضمن قدردانی از سازمان‌های دولتی و شرکت هوپا به‌خاطر حمایت‌های‌شان برای تولید بازی «سفالگر» خاطرنشان کرد: ایده‌آزاد اسباب‌بازی جریانی در حوزه صنعت اسباب‌بازی است و انتظار داریم این مهم از سوی علاقه‌مندان، مخاطبان و تمامی دست‌اندرکاران این حوزه مورد حمایت قرار گیرد تا بتوانیم گام‌های موثرتری برای توسعه آن برداریم. 



سفالگر»، فرهنگ کهن ما را به شکل امروزی نمایان کرده است
علیرضا لولاگر مدیر نشر هوپا نیز در این آیین در سخنانی گفت: این اتفاق مهم با همت، همدلی و تلاش گروهی از دل‌سوزان حوزه اسباب‌بازی رقم خورد تا از سه جوان طراح و خلاق حمایت شود و این نهال نوپا بتواند به درخت تنومند تبدیل شود.
وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در تولید این اسباب‌بازی افزود: سرگرمی «سفالگر» مفهومی از اعماق تاریخ که در زندگی و زیست ما جاری است را با جنسی از سفال به همراه خود آورده تا آن‌ها را بهتر لمس کنیم.
دبیر انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی ادامه داد: این محصول نمایان‌گر فرهنگ کهن ایران اسلامی به شکل امروزی است.




دغدغه فرهنگی موجب شکل‌گیری ایده سفالگر بود
وحید اسماعیلی نماینده گروه طراحی اسباب‌بازی سفالگر نیز در آیین رونمایی از این بازی رومیزی گفت: ایده‌اولیه این طرح با توجه به دغدغه‌های فرهنگی و هویتی که در این حوزه داشتیم شکل گرفت و در ادامه تلاش کردیم شیوه‌های عرضه‌ی آن به شکل امروزی را پیدا کنیم.
وی ضمن قدردانی از کانون به‌خاطر برگزاری رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی افزود: برپایی کارگاه‌های آموزشی و راهنمایی‌های کارشناسان این حوزه به تکمیل ایده و تسریع در ارایه طرح کمک کرد.
در این آیین که صبح روز ۲ دی ۱۳۹۹ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون برگزار شد علاوه بر بازی «سفالگر» از سرگرمی‌های «گردونه‌ی تصویر ۱ و۲»، «بازی باکش»، «همه چیز با اتصالات ساده» و «بندک» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که با حمایت بخش خصوصی بازتولید شده است نیز رونمایی شد.

آیین رونمایی از بازی سفالگر با حضور معاون تولید، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون و جمعی از تولیدکنندگان، طراحان و دست‌اندرکاران حوزه بازی و اسباب‌بازی از طریق صفحه رسمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و صفحه نشر هوپا در شبکه اجتماعی اینستاگرام به صورت زنده پخش شد.


مشخصات خبر