دوستی کودکان با عددها در یک کتاب

برگزیده جشنواره کتاب کودک و نوجوان کانون بازنشر شد؛

تاریخ خبر : ۱٣٩٩/٠٣/٢۵

کتاب «با عددها دوست می‌شوی؟» به قلم لاله جعفری و با تصویرگری علی خدایی، خردسالان را با اعداد یک تا ۹ آشنا می‌کند.

شرح خبر

به گزارش اداره ‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب داستان‌های کوتاهی دارد که در هر کدام مخاطب با یکی از اعداد آشنا می‌شود. در کنار این داستان‌های کوتاه، تصویرگری‌هایی وجود دارد که به خردسال فرصت تخیل‌ورزی و آشنایی با حیوانات را می‌دهد. براین اساس نویسنده و تصویرگر اثری خلاقه و در عین حال ساده را در دسترس والدین و فرزندانشان قرار داده‌اند تا مخاطب با زبانی ساده به یادگیری اعداد و کاربردشان بپردازد.
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «من یک هستم. من یکی‌ یک دانه هستم. من شب‌ها یک ماه دارم. روزها یک خورشید دارم. دوستم یک مامان و یک بابا دارد. دوستم در ماه یکم که فروردین است، به دنیا آمده است. من یک هستم و دوست دارم با تو دوست شَوم. تو هم دوست داری با من دوست شوی؟»
موش، خروس، روباه، گربه، تمساح، زرافه و... برخی از حیواناتی هستند که خردسال در این کتاب با آن ها آشنا می‌شوند.
این کتاب که مناسب گروه سنی ۴ سال به بالا منتشر شده است نخستین بار در سال ۱۳۹۴ به دست مخاطبان رسید و موفق به دریافت جایزه‌ی برگزیده‌ی هجدهمین دوره‌ی جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد.
علاقه‌مندان می‌توانند چاپ دوم این کتاب را به قیمت ۱۰‌هزار تومان از فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و فروشگاه‌های عرضه‌ی محصولات فرهنگی تهیه کنند.
یادآوری می‌شود «با عددها دوست می‌شوی؟» با شمارگان ۲هزار و ۵۰۰ نسخه منتشر شده است، پیش‌تر نیز ۵هزار نسخه از این کتاب به چاپ رسیده بود.



مشخصات خبر