کتاب‌های شعر مصطفی رحماندوست بازنشر شد

تاریخ خبر : ۱٣٩٨/٠٩/۱۱

کتاب‌های شعر «بازی با انگشت‌ها» و «خانه‌ی خاله» از سروده‌های مصطفی رحماندوست از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشر شد.

شرح خبر

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کتاب‌های شعر «بازی با انگشت‌ها» و «خانه‌ی خاله» از سروده‌های مصطفی رحماندوست به ترتیب برای نهمین و پنجمین بار بازنشر شدند. این کتاب‌ها مناسب کودکان بالای ۴ سال است.

«بازی با انگشت‌ها» به چاپ نهم رسید

کتاب شعر «بازی با انگشت‌ها» سروده مصطفی رحماندوست و با تصویرگری هاله لادن که تاکنون ۵۵هزار و ۵۰۰ نسخه از آن به فروش رسیده است، به چاپ نهم رسید.

«بازی با انگشت‌ها» کتابی است با ۱۶ شعر و ۱۶ قصه از «پنج‌انگشت دست» از بازی ایرانی و کهن «لی‌لی حوضک» برگرفته‌شده است.

رحماندوست در مقدمه این کتاب ضمن اشاره به این موضوع که این بازی در هر مکان و زمانی امکان‌پذیر است و با تأکید بر این موضوع که اصل بازی به گذشته‌های دور ایران و دیگر کشورها تعلق داشته می‌افزاید: در روزگاری که گرفتاری‌ها و کار زیاد و خستگی بزرگ‌ترها از یک‌سو و امکانات متنوع بازی و سرگرمی از سوی دیگر ارتباط عاطفی میان بزرگ‌ترها و بچه‌ها را بسیار محدود کرده است و نعمت قصه‌گویی را از بچه‌ها گرفته است بازی با انگشت‌ها راه خوبی برای ایجاد ارتباط عاطفی و شاد و هیجان‌انگیز میان بچه‌ها و بزرگ‌ترهاست.

دریکی از اشعار این کتاب که چهار فصل سال را به کودکان آموزش می‌دهد، آمده است: «اولی گفت: من سه ماهم، بهارم هوای خوبی دارم/ دومی گفت: سه ماه دارم، تابستانم میوه‌دارم، باغبانم/ سومی گفت: من سه ماهم پاییزم، برگ درخت می‌ریزم/ چهارمی گفت: سه ماه دارم، زمستانم، سرما و برف و بارانم / پنجمی گفت: هفته و ماه و سالم، بچه‌ها خوش به حالم.»

کتاب «بازی با انگشت‌ها» با شمارگان ۲هزار و ۵۰۰ نسخه در ۴۸ صفحه رنگی با قیمت ۱۳هزار تومان به چاپ رسید. این کتاب برای نخستین بار در سال ۱۳۸۳ منتشر شد.

مشخصات خبر