امداد فرهنگی کانون در سیستان و بلوچستان به استقبال نوروز می‌رود

با برنامه‌های متنوع فرهنگی و اهدای ۵هزار جلد کتاب

تاریخ خبر : ۱٣٩٧/۱٢/٢٢
دسته : حقوق کودک

طرح امداد فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان «پیک امید» از روز ۲۰ اسفند فعالیت خود را در استان سیستان و بلوچستان آغاز می‌کند.

شرح خبر

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، طرح امداد فرهنگی کانون با هدف خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار و با عنوان «پیک امید» فعالیت خود را آغاز کرد.

«پیک امید» کار مشترک معاونت فرهنگی و بسیج کانون است که با حضور ۳۰ نفر از مربیان داوطلب و جهادگر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

اولین اردوی این طرح با همکاری اداره کل کانون استان سیستان و بلوچستان در ۹ روستای زاهدان و زابل است که با حضور مربیان بومی و مربیان سیار کانون از سراسر کشور همراه خواهد بود.

این ویژه‌برنامه که از روز ۲۰ تا ۲۲ اسفند برگزار می‌شود با اهدای ۵هزار جلد کتاب و ۳هزار عدد اسباب‌بازی و وسیله‌ی کمک آموزشی همراه خواهد بود.

مربیان کانون از سراسر کشور در برنامه‌های مدون به اجرای فعالیت‌هایی مانند اوریگامی، قصه‌گویی، نمایش خلاق، کاردستی، روزنامه دیواری، سرود و... خواهند پرداخت.

در عین حال، تماشاخانه‌ی سیار کانون با نمایش آثار تصویری منتخب این فرصت را فراهم می‌آورد تا کودکان ۹ روستای کم برخوردار به تماشای آثار شاخص پویانمایی بنشینند و با سایر فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آشنا شوند.

براین اساس، این امداد فرهنگی با حضور محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی کانون و قاسم تنها فرمانده پایگاه مقاومت بسیج کانون آغاز به کار می‌کند.

همچنین با توجه به مطالعات صورت گرفته، این ۹ روستا به‌نوعی دارای مرکزیت هستند و کودکان و نوجوانان دیگر روستاهای اطراف می‌توانند به آن جا مراجعه کنند و از برنامه‌های امداد فرهنگی کانون استفاده کنند.

در عین حال این روستاها فاقد کتابخانه و یا کتابخانه‌ی کودک و نوجوان‌اند و به همین دلیل کتاب‌های اهدایی کانون به عنوان یادبود طرح امداد فرهنگی به ایجاد یا تجهیز کتاب‌خانه در این روستاها کمک می‌کند.

در طرح امداد فرهنگی استان سیستان و بلوچستان در مجموع نزدیک به ۶۰ نیروی اجرایی و مربی مشارکت دارند.

مشخصات خبر