برندگان جایزه ازرا جک کیتس ۲۰۱۹ اعلام شدند

تاریخ خبر : ۱٣٩٧/۱٢/٠٧

بنیاد ازرا جک کیتس، برندگان جایزه ازرا جک کیتس ۲۰۱۹ اعلام کردند. این جایزه به نویسندگان و تصویرگرانی اهدا می‌شود که در آثارشان تنوع و گوناگونی فرهنگی را ستایش و ترویج کنند.

شرح خبر

جک سالیان نویسنده کتاب «بچه گربه و نگهبان شب» و اگه مورا تصویرگر کتاب «متشکرم امو» برندگان جایزه ازا جک کیتس ۲۰۱۹ هستند.

این جایزه کتاب کودکان هر سال به نویسنده و تصویرگر امریکایی تازه‌کاری اهدا می‌شود که اثرش ماهیت چند فرهنگی جهان ما را نشان بدهد. این جایزه تنها به نویسندگان و تصویرگرانی اهدا می‌شود که بیش از ۳ کتاب منتشرشده نداشته باشند. نویسنده و تصویرگر برنده هر یک سه‌هزار دلار و مدال این جایزه را دریافت می‌کنند.

کتاب «بچه گربه و نگهبان شب» داستان دوستی است که در طول یک شب بین یک نگهبان شب و یک بچه گربه شکل می‌گیرد. یک یک شب وقتی نگهبان به محل کارش در محوطه ساختمان‌سازی می‌رود بچه گربه‌ای را می‌بیند. بچه گربه هر جا می‌رود او را دنبال می‌کند، اما بعد از مدتی بچه گربه ناپدید می‌شود و نگهبان شب حسابی نگرانش می‌شود.

جک سالیان که این داستان را براساس تجربه شخصی خود نوشته است، می‌گوید: «برنده شدن این جایزه برای من خیلی باارزش است. برنده شدن این جایزه به این معناست که سهم خودم را در نزدیک کردن انسان‌ها به هم انجام داده‌ام. یک کتاب کودک خوب، نشان می‌دهد که همه انسان‌ها امید و ترس‌های شبیه به هم دارند و آنچه که مهم است رفتار ما است نه تفاوت‌های ظاهری. این کتاب مهربانی با حیوانات را به عنوان یک ارزش به کودکان معرفی می‌کند.»

کتاب «متشکرم امو» داستان زنی است که با پختن غذاهای خوشمزه اهالی محله‌ای را در یک شهر بزرگ دور هم جمع می‌کند.

مورا که یکی ازعلاقمندان آثار ازرا جک کیتس است می‌گوید: «کیتس دریافته بود که احترام گذاشتن به تفاوت‌ها ایده‌آل‌گرایی نیست بلکه واقعیت زندگی است. جهان ما از تفاوت‌ها تشکیل شده است. برای مادربزرگ من درست کردن غذا راهی بود تا همه را دور هم جمع کند. من با کتاب‌هایم عشق او را به انسان‌ها ستایش می‌کنم و به وسیله کتاب‌هایم آن را با دنیا سهیم می‌شوم»   

مشخصات خبر