پوستر و پیام روز جهانی کتاب کودک ۲۰۱۹ منتشر شد

تاریخ خبر : ۱٣٩٧/۱٠/٢۴
دسته : حقوق کودک

پوستر و پیام روز جهانی کتاب کودک سال ۲۰۱۹ با شعار «کتاب به ما کمک می‌کند آرام بگیریم» منتشر شد.

شرح خبر

کتیتوس کسپراسویس ((Kęstutis Kasparavičius  نویسنده و تصویرگر کتاب کودک لیتوانی طراحی پوستر و نوشتن پیام روز جهانی کتاب کودک ۲۰۱۹ را بر عهده داشته است.

او در پیامش اشاره کرده است که دنیای امروز دنیای شتاب‌زدگی و انفجار اطلاعات است و کتاب می‌تواند به ما کمک کند که از این فضا فاصله بگیریم و دمی آرام بگیریم.  

کتیتوس کسپراسویس نویسنده و تصویرگر بیش از ۵۰ کتاب کودک است. آثارش به ۲۲ زبان از جمله چینی، اسپانیایی، آلمانی، پرتغالی، فرانسوی، ایتالیایی، روسی، لهستانی، اوکراینی و کره‌ای ترجمه و منتشر شده است و جوایزی مانند قلم طلایی بلگراد و عنوان تصویرگر سال نمایشگاه کتاب کودک بولونیا را دریافت کرده است.
شهرت کتیتوس به سبب داستان‌های خنده‌داری است که با قرار دادن شخصیت‌هایش در موقعیت‌های گیج‌کننده و چالش‌انگیز خلق می‌کند. تصاویر آبرنگ این تصویرگر لیتوانی با جزئیات فراوان توجه کودکان را به خود جلب می‌کند. خرگوش‌های پرنده و توت فرنگی‌های سخنگو، خلاقیت کودکان را برمی‌انگیزد. آثارش حتی برای خردسالانی که هنوز نمی‌توانند بخوانند و بنویسند جذاب است و از سوی دیگر طنزی که در آثارش وجود دارد بزرگسالان را راضی می‌کند.

از سال ۱۹۶۷ روز جهانی کتاب کودک دوم آوریل برابر با زادروز هانس کریستین اندرسن نویسنده برجسته ادبیات کودکان جشن گرفته می‌شود.




مشخصات خبر