فراخوان صبح شعر«نوری تا حرم» منتشر شد

تاریخ خبر : ۱٣٩٧/۱٠/٢٢

فراخوان صبح شعر «نوری تا حرم» با محوریت شهدای گیلانی مدافع حرم و با نگاهی ویژه به جوان‌ترین شهید مدافع حرم، «بابک نوری هریس» انتشار یافت.

شرح خبر

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این همایش با هدف پاس‌داشت مقام شهیدان، تقویت ادبیات پایداری و اشاعه‌ی فرهنگ شهادت، فراهم‌سازی زمینه‌های مناسب برای افزایش ارتباط‌های فرهنگی درمیان کودکان و نوجوانان و بسترسازی برای شکوفایی و شناسایی استعدادهای آنان به‌ همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های گیلان و قم و همراهی دستگاه‌های فعال در این حوزه برگزار می‌شود.

هم‌زمانی برگزاری این صبح شعر با ایام‌الله چهلمین سال‌گشت پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی نیز تلاشی برای به تصویرکشیدن دست‌آوردهای گسترده‌ی انقلاب و نمایش بخش ارزش‌مندی از رویش‌های این نظام مردمی و پویاست.

بر این ‌اساس، «فرهنگ ایثار و شهادت» و «ارزش‌های اخلاقی و اسلامی» از محورهای موضوعی این همایش، اعلام شده که در سه بخش «شعر کلاسیک»، «شعر نو» و «کودک و نوجوان» با شرکت گروه‌های سنی«د» و«ه» (نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال) برگزارمی‌شود.

به همین منظور، شرکت‌کنندگان می‌توانند سه اثر را با موضوع و در قالب‌های یادشده، برروی یک برگ کاغذ A۴ تایپ و حداکثر تا تاریخ پنج بهمن 1397، به کانون استان گیلان به‌ نشانی رشت، صندوق پستی ۳۱۸۱ و در استان قم به نشانی شهرک قدس، ابتدای خیایان هدایت اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان، ارسال‌کنند.

قید مشخصات صاحب اثر (نام، نام خانوادگی، تحصیلات، سال تولد، نشانی و شماره ثابت و همراه) و شرکت نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال، از شرایط و ضوابط عنوان شده در فراخوان محسوب ‌می‌شود.

آثار ارسالی نیز پس از داوری و انتخاب، روز چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷، هم‌زمان با برگزاری صبح شعر «نوری تا حرم» در گلزار شهدای شهر رشت خوانش ‌شده و به برگزیدگان، جایزه‌های نفیسی اهدا می‌شود.

در عین حال، افزون بر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های گیلان و قم، فرمانداری رشت، آموزش و پرورش، بنیادشهید و امور ایثارگران، بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سپاه قدس، صدا و سیما و ستاد کنگره سرداران، امیران و هشت‌هزار شهید استان گیلان، از مجموعه‌های همراه در برگزاری این همایش به‌شمار می‌روند.

مشخصات خبر