ماهی‌گیر و بهار انگلیسی شد

تاریخ خبر : ۱٣٩٧/۱٠/۱٠

کتاب «ماهی‌گیر و بهار» اثر مژگان کلهر و تصویرگری نازنین عباسی به زبان انگلیسی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

شرح خبر

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این داستان تخیلی- فلسفی روایت یک جستجوست. در آغاز داستان همه‌ جا پر از برف است و خبری از خورشید نیست. ماهی‌گیر فکر می‌کند حتما بهار راه خود را گم کرده، پس می‌خواهد برود بهار را پیدا کند و راه را به او نشان دهد. در این مسیر هم ماهی کوچکش که حالا آن را به دریا انداخته به او کمک می‌کند و هم پرنده‌هایی که به هوای بهار به خانه‌ی ماهی‌گیر آمده‌اند.

تصویرگری متفاوت این کتاب به یاری متن آمده‌ است تا اثری فاخر در اختیار مخاطبان قرار بگیرد. نازنین عباسی با خلق ماکت‌های سه بعدی و محمدمهدی زابلی با عکاسی از آن‌ها به زبان خود، داستان این ماهیگیر را روایت کرده‌اند.

گفتنی است ترجمه‌ی کتاب «ماهی‌گیر و بهار» را سیامک مظلومی بر عهده داشته است.

کتاب «ماهی‌گیر و بهار» علاوه بر این‌که با قیمت ۱۵هزار تومان در اختیار مخاطبان داخلی قرار گرفته است، ‌در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب نیز معرف ادبیات ایران خواهد بود.

نسخه فارسی این کتاب که مناسب مخاطبان ۱۰ تا ۱۲ سال است در سال ۱۳۹۳ از سوی کانون منتشر شد. سال گذشته نیز کانون انیمیشنی برگرفته از این کتاب به کارگردانی سیدحسن سلطانی تولید کرده است.

مشخصات خبر