نامزدهای ایرانی جایزه هانس کریستین اندرسن ۲۰۲۰ اعلام شد

تاریخ خبر : ۱٣٩٧/٠٨/۱۴

شورای کتاب کودک، فرهاد حسن‌زاده را در بخش نویسندگی و فرشید شفیعی را در بخش تصویرگری به‌عنوان نامزدهای ایرانی جایزه جهانی هانس کریستین اندرسن ۲۰۲۰ به دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان معرفی کرد.

شرح خبر

فرهاد حسن زاده نویسنده کتاب‌هایی همچون «هستی» و «زیبا صدایم کن» در سال ۲۰۱۸ هم نامزد دریافت این جایزه بود و توانست به فهرست کوتاه این جایزه راه پیدا کند. این نویسنده در سال ۲۰۱۸ لوح سپاس جایزه هانس کریستین اندرسن و همچنین دیپلم افتخار دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان را به خاطر کتاب «زیبا صدایم کن» دریافت کرد. او یکی از نامزدهای ایرانی جایزه آسترید لیندگرن ۲۰۱۹ نیز است. این سومین بار است فرهاد حسن زاده نامزد دریافت جایزه آسترید لیندگرن شده است.

در بخش تصویر نیز فرشید شفیعی به عنوان نامزد ایرانی جایزه هانس کریستین اندرسن ۲۰۲۰ انتخاب شد. او توانست این مقام را در رقابت با هدی حدادی و علیرضا گلدوزیان از آن خود کند. فرشید شفیعی تصویرگر کتاب‌هایی همچون «پیر چنگی» و «جمجمک برگ خزون» و برنده جایزه‌ سیب طلای نمایشگاه بین‌المللی تصویرگری کتاب براتیسلاوا ۲۰۰۷ است. 

تصویرگری فرشید شفیعی

تصویرگری فرشید شفیعی

جایزه هانس کریستین اندرسن که به نوبل کوچک معروف است هر دو سال یک‌بار به مجموعه آثار یک نویسنده و یک تصویرگر، برای یک‌عمر فعالیت حرفه‌ای در حوزه ادبیات کودک، از سوی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان اهدا می‌شود. از معیارهای انتخاب؛ تداوم در تولید ادبیات کودک، خلق آثار بدیع، اصیل و هنرمندانه و داشتن سهمی پایدار در پیشبرد ادبیات کودک جهان است.



نویسنده خبر: شبنم عیوضی


مشخصات خبر