اولین پیچینگ (رویازی) بازار ملی پویانمایی راه‌اندازی می‌شود

تاریخ خبر : ۱٣٩٧/٠٧/٣٠

اولین پیچینگ (رویازی) ششمین بازار ملی پویانمایی که هم‌زمان با یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران برپا می‌شود، راه‌اندازی خواهد شد.

شرح خبر

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پیچینگ انیمیشن، شیوه‌ای دقیق برای ارائه طرح یک محصول انیمیشنی است که به‌صورت شفاهی و گاهی تصویری، به امید جذب هزینه تولید و عرضه انجام می‌شود. پیچ، می‌تواند در مراحل مختلف تولید، از قبیل نگارش سیناپس، طراحی کاراکتر، استوری ریل و... برای جذب سرمایه انجام ‌گیرد.

محمدرضا کریمی‌صارمی دبیر جشنواره پویانمایی تهران در اولین نشست شورای سیاست‌گذاری این رویداد هنری در زمینه برپایی پیچینگ گفت: به وجود آوردن چنین فضایی برای تبادل ایده و طرح به خریدار، ضروری به نظر می‌رسید.

او در ادامه تأکید کرد تغییرهایی که در متفاوت‌تر شدن اجرای یازدهمین دوره جشنواره پویانمایی به وجود آمده، برای حفظ و نگهداری و بالا بردن استانداردهای بین‌المللی این جشنواره است.

دبیر یازدهمین جشنواره بین‌المللی تهران در این نشست به ارائه گزارشی از برنامه‌ریزی‌ها و روند اجرایی جشنواره پیش رو پرداخت و در ادامه، به تاریخچه جشنواره پویانمایی که از سال 1377 کار خود را شروع کرده و هدف‌هایی که این جشنواره تاکنون در صنعت انیمشین و فضای علمی و آکادمیک دنبال کرده است، اشاره کرد.

کریمی‌صارمی همچنین ضمن اعلام آماری از حضور شرکت کنندگان از سراسر جهان در این جشنواره، هیأت انتخاب آثار، نشست‌های تخصصی، دوره‌های آموزشی، ششمین بازار ملی پویانمایی، انتخاب داوران، بخش‌های جنبی، استقبال از ایده‌های ناب و جذب استعدادهای این حوزه نیز سخن گفت.

در ادامه این نشست سیدمهدی طباطبایی‌نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با استقبال از ورود بخش پیچینگ به جشنواره پویانمایی گفت: باید در این جشنواره به گونه‌ای نشست‌های تخصصی پیچینگ را برنامه‌ریزی کنیم که در فضایی مناسب طرح‌ها و ایده‌ها به تولیدکنندگان ارائه شود و فرصتی برای دفاع از طرح وجود داشته باشد تا تولید کنندگان و یا سرمایه‌گذاران بتوانند صریح و به سرعت اعلام نظر کنند.

حسین ربانی‌غریبی رئیس شورای سیاست‌گذاری یازدهمین جشنواره پویانمایی با ابراز خرسندی از محبوبیت و جایگاه ویژه این جشنواره در بین جامعه انیمیشن، یکی از دلایل محبوبیت آن را ساختار مشخص و فنی جشنواره دانست و وجود چنین رویدادی را برای بالابردن صنعت انیمیشن موثر و مفید خواند. وی از محاسن تشکیل فضایی برای رویازی در این دوره از جشنواره را شفاف‌سازی فضای کسب و کار، و ایجاد فرصتی برابر برای ایده‌ها و استعدادها بیان کرد.

معاون تولید کانون و رییس این جشنواره با اشاره به همکاری سازمان سینمایی در دوره یازدهم به چگونگی گسترده شدن این جشنواره و حضور خانواده‌ها در این رویداد فرهنگی هنری نیز پرداخت.

حبیب ایل‌بیگی قائم‌مقام بنیاد سینمایی فارابی و عضو شورای سیاست‌گذاری این جشنواره در این نشست که در معاونت تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، ضمن اشاره به این موضوع که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خود متولی اصلی این جشنواره است به حضور خانواده‌ها و ایجاد فرصتی برای استفاده آن‌ها از محصولات انیمیشن تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، تولیدکنندگان، متخصصان حرفه‌ای حوزه انیمیشن، تهیه‌کنندگان، ‌سرمایه‌گذاران و فروشندگان تجهیزات این حوزه و شبکه‌های خانگی که علاقه‌مند به شرکت در ششمین بازار پویانمایی هستند تا 30 آبان 1397 می‌توانند از طریق پایگاه الکترونیکی www.tehran-animafestival.ir ثبت‌نام کنند.

یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روزهای 12 تا 16 اسفند 1397 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری واقع در خیابان حجاب برگزار می‌شود.

مشخصات خبر