ارایه‌ی مشاوره‌ی رایگان به خانواده‌ها در هفته‌ی ملی کودک

آغاز هفته ملی

تاریخ خبر : ۱٣٩٧/٠٧/۱۴

تربیت و فرزندپروری کودکان و مشاوره‌هایی در حوزه‌ی مشکلات ارتباطی بچه‌ها در فضاهای رسمی آموزشی، بخشی از فعالیت غرفه‌های مشارکت‌کننده در برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک است که به‌صورت رایگان ارایه می‌شود.

شرح خبر

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فاطمه مهدی‌خانی، مسوول غرفه‌ی موسسه‌ی آوای مهر کودک (مرکز مشاوره تخصصی نهال) همزمان با افتتاح برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون در خیابان حجاب، به لزوم ارایه‌ی مشاوره‌های تخصصی به خانواده‌ها تاکید کرد و گفت که این مرکز خصوصی و تخصصی، تا پایان این هفته خدمات رایگان به خانواده‌ها ارایه می‌دهد.

هفته‌ی ملی کودک از 14 مهر درحالی در سراسر ایران آغاز شده است که بیش از 20 سازمان و نهاد کشوری در برگزاری برنامه‌ها و غرفه‌های نمایشگاهی آن مشارکت کرده است. گروه‌های تخصصی خصوصی و موسسات مردم‌نهاد نیز در این هفته خدمات رایگانی را برای مردم و بچه‌ها پیش‌بینی کرده‌اند.

بر همین اساس، موسسه‌ی آوای مهر کودک در این هفته مشاوره‌های رایگان و کارگاه‌هایی را در زمینه‌هایی مثل خودمراقبتی در قالب بازی و سرگرمی برگزار می‌کند؛ مسوول این غرفه می‌گوید که کارشناسان ما بر اساس بازی‌هایی که بچه‌ها انجام می‌دهند با روحیات‌شان آشنا می‌شوند و بازخورد آن را به والدین منتقل می‌کنیم یا مشکل و استرس بچه‌ها شناسایی می‌شود.

او از مشکلاتی که کودکان در محیط مدرسه دارند نیز یاد می‌کند و توضیح می‌دهد که یکی از بیشترین مراجعه‌های خانواده‌ها به این موسسه در حوزه‌ی تربیت و فرزندپروری است، از سوی دیگر با توجه به شروع مدارس، مشکلات بچه‌ها با سیستم آموزشی و یا سبک رفتاری والدین با کودکان مهم‌ترین دغدغه‌ی مراجعان است.

او توضیح می‌دهد که گاهی مشکل از خود کودکان است و گاهی مشکل از سوی والدین؛ به‌طوری که گاهی تعصبات بی‌دلیل و سخت‌گیری‌ها مشکل‌آفرین اند که در این حوزه نیز کارشناسان ما مشاوره ارائه می‌دهند.

ویژه‌نامه‌های هفته‌ی ملی کودک صبح روز 14 مهر در تهران و بسیاری از شهرهای کشور آغاز شده و اغلب سازمان‌ها و نهادها در کنار کانون پرورش فکری برنامه‌های متنوعی به صورت رایگان برگزار می‌کنند.

اکران فیلم و نمایش تئاتر، بازدید از موزه‌ها، ارایه‌ی خدمات مشاوره‌ای روان‌پزشکی و اجتماعی کودک، ارایه‌ی تخفیف‌ها در برخی خدمات شهری کشور و... از برنامه‌های سراسری و کشوری است که در اغلب شهرها درحال برگزاری است.

نشست‌های تخصصی، نقد و بررسی کتاب، کارگاه‌های آموزشی در حوزه‌ی کودکان و والدین، مسابقات اینترنتی، جشنواره‌های فرهنگی و هنری نیز از دیگر بخش‌های این برنامه‌ها است.

همچون سال‌های گذشته در این هفته ثبت‌نام کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی هنری کانون رایگان خواهد بود.

این برنامه‌ها در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران از ساعت 9 تا 19 روزهای 14 تا 20 مهر برگزار می‌شود.

مشخصات خبر