توانمندی‌های سینمایی کانون و اعضایش روی پرده جشنواره کودک اصفهان

تاریخ خبر : ۱٣٩٧/٠۶/٠۵

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان حضور و مشارکتی گسترده دارد.

شرح خبر

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در حالی آیین گشایش سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان روز 8 شهریور 1397 در میدان امام حسین(علیه‌السلام) و در محور چهارباغ شهر تاریخی اصفهان برگزار می‌شود که چهار فیلم جدید کانون نیز در این جشنواره با دیگر آثار بخش‌های مختلف این رویداد سینمایی رقابت می‌کنند.

بر همین اساس فیلم‌های «دوچ» به کارگردانی امیر مشهدی‌عباس و «ضربه فنی» به کارگردانی غلامرضا رمضانی در بخش فیلم‌های بلند سینمایی و پویانمایی‌های «گرگم و گله می‌برم» به کارگردانی امیرهوشنگ معین و «شب ترسناک لومو» اثر ساره شفیعی‌پور نیز در بخش مسابقه ایران فیلم‌های کوتاه پویانمایی با دیگر آثار شرکت داده شده در این بخش‌ها در سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان رقابت می‌کنند.

این جشنواره از روز 9 شهریور ماه با اکران فیلم‌ها، برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌هایی در مجموعه سیتی‌سنتر اصفهان کار خود را آغاز می‌کند.

در همین حال هشتمین جشنواره دوسالانه‌ی ‌ملی فیلم کودک برای کودک (قاصدک) کانون نیز هم‌زمان با دومین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان از 8 تا 16 شهریور 1397 در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان برگزار می‌شود و برگزیدگان این رقابت نیز هم‌زمان با دومین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان جایزه‌های خود را دریافت خواهند کرد.

همچنین قرار است نوجوانان خالق اثر و نامزدهای دریافت جایزه به عنوان اعضای انجمن فیلم‌سازان نوجوان کانون به رسمیت شناخته ‌شوند.

اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در عین حال در المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان نیز با ارسال آثارشان مشارکت داشته‌اند.

سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از روز 8 تا 16 شهریور 1397 در اصفهان برگزار می‌شود.


مشخصات خبر