ارایه مقاله‌های پژوهش‌گران ایرانی در کنفرانس تئاتر باکو

تاریخ خبر : ۱٣٩٧/٠۵/٣٠

دو پژوهش‌گر ایرانی با ارایه مقاله‌های خود در ششمین کنفرانس بین‌المللی تئاتر باکو آذربایجان شرکت می‌کنند.

شرح خبر

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، به دنبال ارسال هشت مقاله از پژوهش‌گران ایرانی از سوی مرکز ملی اسیتژ ایران، دو مقاله برای ارایه در این کنفرانس معرفی شده است.

بر اساس این خبر، «تئاتر و فلسفه‌ای جدید» و «شکسپیر و فلسفه ماکیاولی» اثر سعید کاظمیان و «تئاتر برای کودکان، دعوت به کندوکاو فلسفی» از فرامرز غلامیان از اعضای مرکز ملی اسیتژ در این کنفرانس خوانش خواهد شد.

بنابر اعلام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محور ششمین کنفرانس بین‌المللی باکو «فلسفه تئاتر در قرن بیست‌ویکم: مفهوم موجودیت و هستی» تعیین شده بود.

پیش‌تر نیز مقاله‌های «هایدگر و تئاتر» و «تاثیر فلسفه‌ی تئاتر قرن بیست‌ویکم بر بینش فلسفی جامعه در قرن 21» اثر مشترک علی خوش‌گفتار و حبیبه عبداللهی، «نقش مطالعات بین رشته‌ای در ترویج مفهوم تئاتر معاصر در قرن21 » از عرفان خطیب‌زاده، «دسترسی و میزان کاربرد حوزه‌های معنایی در گفتار کودکان پیش دبستانی، تحت تاثیر تماشای تئاتر کودک» اثر فهیمه معصوم‌زاده و «اثر تئاتر کمدی در افسردگی کودکان» اثر مشترک فهیمه معصوم‌زاده و مائده پرویزی در این کنفرانس شرکت کرده بودند.

گفتنی است این کنفرانس به همت وزارت فرهنگ و گردش‌گری جمهوری آذربایجان روزهای 14 و 15 آبان 1397 در شهر باکو آذربایجان برگزار می‌شود.

مشخصات خبر