امکان‌ بازنویسی داستان‌های سهروردی برای کودکان بررسی شد

تاریخ خبر : ۱٣٩٧/٠۵/٢۴

جلسه امکان‌سنجی بازنویسی کردن داستان‌های سهروردی برای کودکان با حضور دکتر یحیی قائدی، استاد حوزه فلسفه برای کودکان، فریدون عموزاده خلیلی، نویسنده ادبیات کودک و رئیس هیات مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، ابراهیم قربان‌پور، نویسنده، لیلا خسروی، کارشناس موزه ملی علوم و فناوری، دکتر فخری، مدیرگروه آموزش کمیسیون ملی یونسکو و پورهادی، کارشناس این گروه، روز چهارشنبه، مورخ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷، در محل کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد.

شرح خبر

در این جلسه سطوح چندگانه امکان‌ بازنویسی کردن داستان‌های سهروردی برای کودکان مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد اقدامات پیشنهادی کمیسیون ملی یونسکو در این زمینه اعلام شود.

پس از قرار گرفتن هشتصد و پنجاهمین سال زندگی شیخ شهاب الدین سهروردی ملقب به شیخ اشراق در فهرست بزرگداشت مشاهیر یونسکو در سال ۲۰۱۷، جمهوری اسلامی ایران طی دو سال (۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی) متولی شناساندن و معرفی این عالم بزرگ در سطوح ملی و بین‌المللی است. بر این اساس گروه آموزش کمیسیون ملی یونسکو تصمیم گرفت تا با تهیه داستان‌هایی برای کودکان با الهام از داستان‌های سهروردی، گامی هر چند کوچک در معرفی این عالم بزرگ به فرهنگ‌ سازان آینده این مرزو بوم بردارد.


کتاب «قصه‌های شیخ اشراق» نوشته امیرحسین خورشیدفر از کتاب‌های انگشت‌شماری است که آثار سهروردی را برای نوجوانان دسترس‌پذیر کرده است. کتاب «اقلیم هشتم» نوشته محسن هجری هم زندگی این فیلسوف را در فضای سیاسی قرن ششم هجری برای نوجوانان روایت می‌کند.

مشخصات خبر