موزه عروسک‌ها و آسمان‌نما؛ طرح‌هایی که در کرمانشاه به بهره‌برداری رسید

تاریخ خبر : ۱٣٩٧/٠۴/۱٠
دسته : اخبار

چهار طرح فرهنگی در جریان سفر مدیرعامل کانون پرورش فکری به استان کرمانشاه به‌ بهره‌برداری رسید تا در آغازین روزهای تابستان، امکانات جدیدی در اختیار کودکان و نوجوانان این استان قرار بگیرد.

شرح خبر

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، راه‌اندازی «خانه فن‌آوری و هنر»، «آسمان‌نمای سیار» و «موزه عروسک‌ها» همچنین تبدیل خانه تاریخی جلیلی به خانه موزه، چهار طرحی بود که روزهای 5 و 6 تیر 1397 به صورت رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

خانه جلیلی موزه شد

خانه تاریخی جلیلی از سال‌ها پیش در اختیار کانون بود و مرکز شماره 10 کانون نیز در داخل آن قرار دارد، خانه‌ای که در سطحی محدودتر به معرفی آداب و رسوم فرهنگی مردم کرمانشاه می‌پرداخت اما اکنون با بازسازی، ایجاد تغییرات هنری و اضافه کردن نمادها و اشیا تاریخی، افزایش امکانات و آثار هنری و گسترش فعالیت‌ها و باز شدن درهای آن به روی عموم مردم، از این قابلیت برخوردار شده است که بازدیدکنندگان حتی گردشگران داخلی و خارجی نیز به داخل این مجموعه بیایند و از آن دیدن کنند.

در این خانه موزه، کودکان و نوجوانان کرمانشاهی با آداب و رسوم کهن مردم کرمانشاه آشنا می‌شوند و در حیاط آن نیز مشاغل قدیمی کرمانشاه، بازسازی شده و به بازدیدکنندگان معرفی می‌شود.

مشخصات خبر