درخشش کانون در «جشنواره کتاب‌های بازنگاری» شیراز

تاریخ خبر : ۱٣٩٧/٠٢/٢٣

مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز در آیین پایانی «جشنواره کتاب‌های بازنگاری» نویسندگان، تصویرگران، ناشران و کتاب‌های برتر سال‌های 1357 تا 1390 را در این حوزه معرفی و به آنان سپاس‌نامه اهدا کرد.

شرح خبر

ه گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این مراسم «پرنده طلایی» به نویسندگی منوچهر کریم‌زاده و تصویرگری بهزاد غریب‌پور، «به دنبال فلک» اثر منوچهر کریم‌زاده و تصویرگری مهکامه شعبانی، «سلطان و آهو» به نویسندگی ناصر وحدتی و تصویرگری پژمان رحیمی‌زاده هر سه از مجموعه «مرز پرگهر» از جمله آثار کانون به عنوان کتاب‌های برگزیده‌ این جشنواره معرفی شدند.

براساس این خبر، «طوطی و بازرگان» نوشته مرجان فولادوند و تصویرگری احمد خلیلی، «مرد جوان و خیاط حیله‌گر» به نویسندگی شراره وظیفه‌شناس و تصویرگری راشین خیریه از انتشارات کانون، «خاله سوسکه با کی ازدواج کرد؟» نوشته‌ی علی‌اصغر سیدآبادی و تصویرگری علیرضا گلدوزیان از نشر افق، «راز آن درخت» و «فیل در تاریکی» هر دو با تصویرگری فیروزه گل‌محمدی از نشر افق، «عمونوروز و خاله روزگار» نوشته مصطفی رحماندوست و تصویرگری سارا ایروانی نشر شباویز از دیگر کتاب‌های برگزیده بودند.

برهمین اساس، «مرجان فولادوند» و «علی‌اصغر سیدآبادی» به عنوان نویسندگان برتر، «پژمان رحیمی‌زاده»، «بهزاد غریب‌پور» و «فیروزه گل‌محمدی» به عنوان تصویرگران برگزیده و انتشارات «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» و «انتشارات افق» به عنوان ناشران برگزیده انتخاب شدند.

مجموعه «مرز پرگهر» کانون نیز به عنوان تنها مجموعه برتر این جشنواره و کوروش پارسانژاد از کانون نیز به عنوان طراح گرافیک برتر جشنواره معرفی شدند.

حسین فِیلی‌زاده نیز به عنوان صفحه‌آرا برتر جشنواره شناخته شد.

پارسانژاد دو سال پیش و در دوره پیشین این جشنواره نیز که به بررسی کتاب‌های تصویری داستانی طی سال‌های 1357 تا 1390 هجری خورشیدی اختصاص داشت، همین عنوان طراح برتر گرافیک را به دست آورده بود.

گفتنی است این «جشنواره کتاب‌های بازنگاری» از سوی «مرکز مطالعات ادبیات کودک» دانشگاه شیراز برگزار شد و به بازنگاری (کتاب‌های تصویری بازنویسی و بازآفرینی) سال‌های 1357 تا 1390 پرداخته است.

مشخصات خبر