راه‌اندازی رصدخانه و بخش فیزیک در مرکز علوم کانون بندرعباس

تاریخ خبر : ۱٣٩٧/٠٢/۱۶

راه‌اندازی رصدخانه و بخش فیزیک، گام دوم تکمیل مرکز تخصصی علوم کانون بندرعباس است که با حضور مدیرعامل کانون به بهره‌برداری رسید.

شرح خبر

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فاضل نظری در آیین راه‌اندازی این مرکز علمی بر اهمیت مهارت‌افزایی در کودکان تاکید کرد.

وی که به بهانه راه‌اندازی گام دوم پروژه ساخت مرکزی تخصصی برای ارتقای علمی کودکان و نوجوانان به استان هرمزگان سفر کرده است، مهارت‌افزایی را یکی از رسالت‌ها و نقش‌های اصلی کانون برای تربیت مدیران آینده کشور عنوان کرد.

مدیرعامل کانون روز 15 اردیبهشت 1397 در بندرعباس از کانون به‌عنوان یکی از نقش‌آفرینان عرصه پرورش فکری و ذوقی آینده‌سازان کشور و مکانی برای تمرین زندگی کودکان یاد کرد و ادامه داد: کانون در شکل‌دهی شخصیت مدیران از گذشته تا به امروز نقش‌آفرین بوده و این اثرگذاری را در بخش‌های مختلف مدیریتی کشور به وضوح می‌توان دید. پس باید با توسعه مهارت‌های کودکان به عنوان تمرین زندگی و برای رسیدن به هدف‌های مطلوب و ایده‌آل، تلاش‌های بیش‌تری صورت بگیرد.

نظری در عین حال با اشاره به رشد فزاینده موسسه‌های آموزشی در کشور تاکید کرد: نظام آموزش و پرورش باید علاوه بر کمک به توسعه علم و دانش تمرکز اصلی خود را به سمت مهارت‌افزایی دانش‌آموزان سوق دهد.

وی افزود: اگرچه امکانات و داشته‌های امروز کانون برای تامین نیازهای فزاینده این حوزه کافی نیست اما آن چه ما مسوولان این مجموعه را امیدوار می‌کند همراهی دلسوزانه مربیان به عنوان اصلی‌ترین سرمایه و دارایی کانون است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچنین در زمینه توسعه مراکز کانون، اگرچه این امر را ضروری دانست اما تصریح کرد که سیاست‌های جدید کانون بیشتر به‌دنبال توسعه کیفی مراکز است.

نظری در پایان خاطرنشان کرد: به رغم همه محدودیت‌ها در توسعه زیرساخت‌های عمرانی، برنامه‌ریزی‌های بلندمدتی از سوی کانون برای توسعه کانون در استان هرمزگان نیز انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش رصدخانه‌ی مرکز تخصصی علوم کانون بندرعباس به یک گنبد ۴ متری و تلسکوپ قدرتمند ۱۴ اینچی با ۳ موتور اصلی و با قابلیت کنترل از راه دور مجهز شده است. این تلسکوپ به صورت خودکار قابلیت رویارویی بیش از 40هزار جرم آسمانی با بزرگ‌نمایی‌های متفاوت را دارد.

در همین حال بخش فیزیک نیز با هدف بررسی و تحلیل طبیعت برای کودکان و نوجوانان به بهره‌برداری رسید.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان نیز در این آیین گفت: بی‌تردید بازدید دانش‌آموزان از این مرکز تخصصی علوم، علاوه بر بهره‌های علمی برایشان خاطره‌انگیر و جذاب خواهد بود و آن‌ها می‌توانند از این فضا به‌خوبی بهره ببرند.

بهروز اکرمی با بیان این‌که بخش بزرگی از طرح‌های فرهنگی استان راه‌اندازی شده است اظهار امیدواری کرد مدیران آموزش و پرورش و مدارس استان برای بازدید دانش‌آموزان از این مرکز برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند.

مشخصات خبر