«پایان رویاها» در جشنواره بوف سوئد به نمایش درآمد

تاریخ خبر : ۱٣٩٧/٠۱/٢٠
دسته : اخبار

«پایان رویاها»ی محمدعلی طالبی پنجمین حضور بین‌المللی خود را در سی و ششمین جشنواره فیلم کودکان بوف (Buff) سوئد تجربه کرد.

شرح خبر

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این دوره از جشنواره 118 فیلم از 46 کشور جهان در بخش‌های بهترین فیلم کودکان، بهترین فیلم نوجوانان، چشم‌انداز و بهترین فیلم کوتاه به نمایش در آمد.

بر همین اساس، این فیلم که از آخرین تولیدات بلند سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، در دو نوبت با زیرنویس سوئدی برای کودکان و نوجوانان 8 سال به بالا به نمایش گذاشته شد.

بر اساس این خبر، دست‌اندرکاران این جشنواره با هدف این‌که کودکان و نوجوانان باید فیلم‌هایی را تماشا کنند که به آن‌ها کمک می‌کند  تا با موضوع فیلم درگیر شوند و بازتاب آن را در محیط خود ببینند، فیلم‌های ویژه‌ای را برای مخاطبان خود انتخاب می‌کنند و در تلاش هستند تا تماشای فیلم تجربه‌های جدید زندگی را برای بچه‌ها فراهم کند.

از سال 1984 این جشنواره بهترین رویداد سینمایی برای کودکان و نوجوانان در کشورهای شمال اروپا به حساب می‌آید.

سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان بوف (Buff) از 28 اسفند 96 تا 4 فروردین 97 در شهر مالمو سوئد برگزار شد. این در حالی است که در طول جشنواره فیلم‌های دوره‌های قبل از طریق پلت‌فرم در بیمارستان‌ها برای کارکنان و بیماران قابل دسترس بود.

گفتنی است پیش‌تر نیز فیلم‌های دیگر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچون «بزغاله‌های ابری» در سال 1394 و «اردک و کشاورز»، «دوست عزیز، رفیق لذیذ»، «جریان» و «بازگشت به خانه» در سال 1384 در این جشنواره به نمایش گذاشته شده بود

مشخصات خبر