حماسه‌ی کودک دلاور به روایت مهرداد بهار

تاریخ خبر : ۱٣٩۵/٠۶/۱۵

«بستور» روایت فرزند هفت ساله‌ی زریر است که برای جنگ با تورانیان به پا می‌خیزد. روایت داستان زندگی این قهرمان ایرانی به قلم مهرداد بهار و با تصویرگری نیکزاد نجومی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به انتشار رسیده است.

شرح خبر

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «بستور» داستانی است برای نوجوانان که بخشی از جنگ ایران و توران را برای آن‌ها روایت می‌کند. مهرداد بهار نویسنده و پژوهش‌گر ایرانی این داستان را با قلمی روان به تصویر کشیده است.

«فریاد خشمگین بستور و صدای گام‌های تند اسب در کوه و صحرا پیچید. گشتاسب و سرداران وحشت زده نگران او بودند. گشتاسب دستور داد او را نگه دارند و مهتر دنبال او دوید؛ اما از بستور و اسب خبری نبود. اسب زریر چنان خشمگین بود که به هر تورانی‌ای که می‌رسید با لگد بر سرش می‌کوفت و بستور با شمشیر کوچکش سینه‌ی او را می‌درید و پیش می‌رفت. صدها تورانی زیر پای اسب خشمگین زریر و به ضرب شمشیر بستور کشته شدند. تا این‌که بستور به کشته‌ی پدر رسید.»

این کتاب نخستین بار در سال 1347 منتشر شد و در سال 1395 پس از ویرایش مجدد در اختیار علاقه‌مندان به داستان‌های اساطیری قرار گرفته است. این کتاب 3هزار و 500 تومان قیمت دارد.

گفتنی است که از این نویسنده اثر دیگری به نام «جمشید شاه» نیز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به انتشار رسیده است.