تئاتر کودک خوزستان در مسیر حرفه‌ای شدن

اولین مرکز تخصصی کانون اهواز راه‌اندازی می‌شود

تاریخ خبر : ۱٣٩۵/٠۵/٢٧
گروه سنی : ۵ تا ۱۶ سال

ایجاد یک مرکز تخصصی تئاتر کودک و نوجوان در استان خوزستان به گسترش هنرهای نمایشی در این استان دامن خواهد زد.

شرح خبر

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این اقدام در ادامه سیاست‌های کانون برای توسعه مراکز تخصصی در سراسر کشور صورت می‌گیرد تا خانواده‌های خوزستانی بتوانند از این پس شاهد بر روی صحنه‌رفتن نمایش‌های حرفه‌ای برای کودکان خود باشند.

سابقه فعالیت‌های نمایشی کانون به نیم قرن باز‌می‌گردد و ایجاد چنین مرکزی در شهر اهواز می‌تواند فعالان هنر نمایشی را نیز زیر یک سقف گردهم آورده و با انتقال تجربه‌های این نهاد باسابقه، باعث تقویت گروه‌های تئاتری این استان در حوزه کودک و نوجوان شود.

در این میان کانون استان خوزستان از راه‌اندازی اولین مرکز تخصصی تولید تئاتر کودک در این استان هم‌زمان با هفته‌ی دولت و در مرکز فرهنگی هنری شماره 1 اهواز خبر داد.

به گفته‌ی فرزانه فیلی معاون امور اداری و مالی کانون استان، تمامی مراکز کانون در خوزستان با این مرکز تخصصی همکاری خواهند کرد.

وی با بیان این‌که  مسوولیت این مرکز به زهرا شوشتری مربی، نویسنده و کارگردان تئاتر و تئاتر عروسکی کانون استان خوزستان واگذار شده است، افزود: قرار است اولین تولید این مرکز 15 شهریور در سالن نمایش مرکز شماره یک اهواز به روی صحنه برود.

در همین زمینه زهرا شوشتری مسوول این مرکز نیز گفت: «دردسرهای جغله‌ای» نام اولین نمایش این مرکز است که داستانی طنز و تربیتی دارد و قرار است از هفته‌ی دوم شهریورماه 1395 در سالن نمایش کانون شماره یک اهواز به روی صحنه برود.

وی توضیح داد: این نمایش عروسکی روایت کودک یک‌ساله‌ای است که به دلیل مشغله‌ی کاری پدر و مادرش با یک پرستار پیر زندگی می‌کند و ارتباط این دو و اتفاقاتی که برای این دو شخصیت و سایر کسانی که با این کودک و پرستار مرتبط هستند داستان این نمایش را شکل می‌دهند.

زهره رضازاده، مولود تجلی‌زاده، نیوشا آریا‌راد، سپیده شهریاری بازیگران و عروسک‌گردان‌های این نمایش هستند.

شاعر و آهنگ‌ساز این نمایش علی زعفرانی است و بهرام یارزاده دهکردی تنظیم و انتخاب موسیقی این نمایش را به عهده دارد.

ساخت دکور این نمایش نیز از سوی اعضای کودک ونوجوان گروه آماده شده است.