کودکان با نیازهای ویژه روی صحنه تئاتر

با حمایت اداره‌کل سینمایی و تئاتر کانون صورت می‌گیرد:

تاریخ خبر : ۱٣٩۵/٠۵/٢۵
دسته : اخبار
گروه سنی : ٠ تا ۱۶ سال

اداره‌کل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حمایت از نمایش‌هایی با حضور بچه‌های دارای نیاز ویژه را در برنامه‌‌ی فعالیت خود دارد.

شرح خبر

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این اداره‌کل در اولین گام این طرح، تولید و حمایت از چهار عنوان تئاتر فراگیر کودکان دارای نیازهای ویژه(نابینا، ناشنوا، کم‌توان جسمی و حرکتی) و کودکان خاص شامل بچه‌های کم‌بضاعت و بی‌بضاعت و کودکان کار را در دستور کار قرار داده است تا با همکاری مشترک با سازمان‌های فعال در این حوزه و تعامل بیشتر به شکلی  پررنگ‌تر به این حوزه ورود پیدا کند.  

بر اساس این گزارش طرح حمایت از تئاتر برای کودکان با نیازهای ویژه با هدف آماده‌سازی این گروه از کودکان برای ورود به جامعه، استفاده از فرصت‌های برابر آموزشی و فرهنگی و تحقق عدالت فرهنگی، استفاده از خدمات فرهنگی برای همه کودکان و نوجوانان، توجه به تعلیم و تربیت و زندگی در شرایط سخت، شناسایی و شکوفایی استعدادهای این قش از جامعه، ایجاد اعتماد به نفس و قدرت تصمیم گیری صحیح و سوق دادن آن‌ها به سوی مراکز فراگیر کانون تولید می‌شود.

 این آثار در قالب تئاتر در بخش اجرای صحنه و نیز تشکیل کارگاه‌های تئاتر فراگیر برنامه‌ریزی شده و به زودی اولین اثر از این مجموعه که در مرحله تمرین و آماده سازی است آماده اجرای عمومی می شود. 

فراگیری مفهومی است که بر اساس آن کودکان دارای نیازهای ویژه در کنار سایر کودکان به فعالیت‌های فرهنگی‌هنری می‌پردازند.

کانون 21 مرکز خود را در سراسر کشور به مرکز فراگیر تبدیل کرده است.