«کرم اندازه‌‌گیر» به نمایشگاه کتاب تهران آمد

تاریخ خبر : ۱٣٩۶/٠٢/۱٧

«کرم‌ اندازه‌گیر» اثر شناخته شده‌ی لئو لیونی بار دیگر به انتشار رسید. این کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده است.

شرح خبر

به‌ گزارش اداره‌ کل روابط‌ عمومی و امور‌ بین‌الملل کانون، «کرم‌اندازه‌گیر» که نویسندگی و تصویرگری آن را لئو لیونی بر عهده داشته از سوی رضی هیرمندی ترجمه شده است.

بر اساس این گزارش، لئونی بار دیگر داستانی ساده و جمله‌هایی کوتاه را با تصاویر پرمفهوم خود همراه کرده است تا مفاهیم کاربردی زندگی را به خردسالان بیاموزد. بر همین مبنا خردسالان در این کتاب با کرمی همراه می‌شوند که مهارت او اندازه گرفتن است. او بال، منقار و پای بعضی پرندگان را اندازه می‌گیرد؛ اما در پایان با سوالی روبرو می‌شود: آیا می‌توانم همه چیز را اندازه بگیرم.

تصاویر پرمعنای این کتاب که برای اولین بار در سال 1361 منتشر شد، در کنار ترجمه‌ی روان رضی هیرمندی اثری زیبا و خواندنی را خلق کرده که مناسب گروه سنی پیش از دبستان است.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را با قیمت 3هزار و 800 تومان از غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش‌ «کودک و نوجوان»، سالن B4، غرفه‌ 44 نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خریداری کنند.

سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روز 13 اردیبهشت 1396 کار خود را آغاز کرده است و تا پایان روز 23 اردیبهشت در «شهر آفتاب» واقع در آزادراه خلیج فارس (اتوبان تهران- قم) روبه‌روی مرقد مطهر امام خمینی(ره) همه روزه از ساعت 10 تا 20 ادامه دارد.