«پرنده خیال»

ترانه‌های کودکانه

دسته : ایرانی
خواننده : سودابه شمس ، محمدرضا علیقلی ، محمود علیقلی ، مهدی نیکنام ، امید عسگرنیا ، نسرین اخوان ، امیرهومن علیقلی

به نام خداوند دوستار کودکان
سال 1368 ـ 22 سال پیش به پیشنهاد مدیریت وقت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مجموعه‌ای از منتخب شعرهای کتاب‌های کانون را به صورت قطعات آوازی کوتاه با ذوق و شوق فراوان برای بچه‌ها ساخته، اجرا کرده و تحویل کانون (واحد موسیقی) دادم.
در انتظار نشستم تا بعد از نشر و توزیع اثر نتیجه زحماتم را در مخاطبان کار یعنی بچه‌های سرزمینم مشاهده کنم اما خبری نشد که نشد...
تا این که بعد از 22 سال با حمایت و پی‌گیری‌های واحد موسیقی کانون «رضا اقتداری» این مجموعه منتشر شد و انتظار 22 ساله من نیز به پایان رسید.
ضمن ابراز خوشحالی از این اتفاق، از تمام دوستان و هنرمندانی که مرا در تولید این اثر یاری نمودند تشکر و قدردانی می‌نمایم.
به ویژه از هنرمند محترم سرکار خانم «فاطمه معتمدآریا» که به یاد دارم در آن سال با علاقه فراوان عهده‌دار دکلمه اشعار بودند و با احساسی فوق‌العاده لطیف و هنرمندانه این کار را انجام دادند.
محمدرضا علیقلی
تیرماه 1390

شرح فیلم و صوت

قطعات: 

«پرنده خیال»

«باران»

«تنگ بلور آسمان»

«سفر»

«باغ شعر»

«باز باران بارید»

«ماه و ستاره‌ها»

«من، تو، او ما هستیم»

«نیلوفران آبی»

«کوه، رود، خورشید»

«عروسک»

«شهر خواب»

«دعا»

مشخصات فیلم و صوت
آهنگساز : محمدرضا علیقلی
تنظیم : محمدرضا علیقلی
تهیه کننده : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
سال : ۱٣٩۱
نوع ارائه اثر : CD
دست اندرکاران : دکلمه اشعار: فاطمه معتمدآریا نوازندگان: پیانو: زنده‌یاد آندره آرزومانیان ابوا: زنده‌یاد کامران علی‌آقا هورن: جاوید مجلسی فلوت: ناصر رحیمی کلارینت: سعید اتوّت ویلن: همایون رحیمیان، ارسلان کامکار و خاچیک بابایان فاگوت: غلامرضا مرشدیان ویلن آلتو: محمد بیگلری پور و مهدی یزدانی ویلنسل: کریم قربانی کنترباس: علیرضا خورشیدفر سازهای کوبه ای: محمدرضا علیقلی ضبط: استودیو پاپ صدابرداران: زنده‌یاد محسن کلهر، ناصر فرهودی و رحیم ناحی تبدیل آنالوگ به دیجیتال: استودیو بل تدوین، پالایش و مسترینگ نهایی: محمدرضا علیقلی و رضا اقتداری آماده‌سازی نهایی جلد: یگانه اسفندیاری‌نیا طراحی گرافیک: علی خوش‌جام تصویرگر: سارا نارستان مجری طرح: محمدرضا کریمی‌صارمی