بسته‌بندی جعبه هدیه با میوه‌ها

دسته : اهدایی
ابعاد کاردستی : حجمی (سه بعدی)
گروه سنی : ٨ تا ۱٨ سال به بالا

بسته بندی کردن یک هدیه چیزی است که بارها و بارها آن را تجربه کرده‌ایم.
ما دوست داریم ارائه دادن هدیه‌ به بهترین صورت اتفاق بیافتد.
در این کاردستی قصد داریم به شما نشان دهیم که استفاده از بریده میوه های خشک، بسته به فصلی که در آن هستیم چطور می‌تواند هدیه‌ ما را متفاوت و در عین‌حال زیبا نشان دهد.

شرح کاردستی

 وسایل مورد نیاز :

برش میوه‌های خشک 

چسب چوب 


از برش های خشک شده میوه می‌توان استفاده ‌های مختلفی کرد از درست کرده شمع ها و صابون‌های تزیینی تا آویزها و تزیینات دیواری و بلاخره تزیین بسته‌بندی هدیه ها.


برای این کار ابتدا لازم است که برش های میوه خشک را از قبل آماده کنید برای این کار می‌توان از روش زیر استفاده کرد 

1- از میوه خشک‌های که مادر  روی میز آشپزخانه یا پذیرایی گذاشته چند برش انتخاب کنید.( این ساده ترین راه‌حل است.)


2-خودتان دست به کار شوید و بعد از شستن و خشک کردن سطح پوست میوه آن را به برش های نازک  3 یا 4 میلیمتری بر بزنید (اگر هنوز کار با چاقو را خوب بلد نیستید حتماً برای این کار از یک بزرگتر کمک بگیرید) کف یک سینی یک نایلون نازک پهن کرده و برش‌های میوه را روی آن پهن کنید سپس پشت شیشه آفتاب‌گیر گذاشته اجازه بدهید دو سه روز به همان حال بماند می‌توانید وقتی مطمئن شدید یک طرف میوه خشک شده آن را برگردانید تا طرف دیگر آن هم خشک شود. 

3- می‌توانید به شیوه شماره 2 میوه ها را برش زده و از بزرگترها بخواهید برش ‌های میوه را روی سینی توری فر چیده و آن را داخل فر  خشک کنند.



بعد از آماده شدن برش های خشک میوه می‌توان روی آنها را  با لایه ای نازک از چسب چوبی که بعد از خشک شدن بی‌رنگ می‌شود بپوشانید تا محکم تر و درخشان‌تر شوند.


از برش های میوه خشک می توانید برای آویزها و تزیینات مختلف  استفاده کنید در اینجا قصد داریم از این برش های زیبای میوه بر روی بسته‌بندی کادوی هدیه استفاده کنیم.

جعبه هدیه خود را ترجیحاً با یک کاغذ تک رنگ، رنگی ، روزنامه و یا کاغذ‌های بزرگ کاهی یا کاغذ الگوی مخصوص خیاطی  بسته‌بندی کنید .

با استفاده از تکه ای کاموا و یا نخ هایکنفی و حتی روبان به همراه برش  های میوه خشک بسته بندی کنید .

تصویر چند نمونه بسته‌بندی اینجا به شما نشان داده  شده مطمئناً با سلیقه و ایده های خلاقی که در ذهن دارید می توانید متفاوت‌ترین هدیه‌ را به دوستانتان ارائه دهید.



مشخصات کاردستی
مواد لازم : برگ ، الیاف گیاهی ، کاغذ و مقوا ، نخ و کاموا
روش اجرای کاردستی : بدون الگو و خلاق ، ساده
اتصالات : چسبی ، گره ای
اجرا کننده : پروانه کیانیان