آموزش ساخت خرگوش عروسکی

شرح کاردستی

آنچه نیاز دارید..

نخ کاموایی کلفت یا طناب

سی دی

کارتن مقوایی

قیچی

چسب حرارتی

فوم

چشم عروسکی

مداد

شرح کاردستی

دو تکه کارتن مقوایی را روی میز قرار دهید. سی دی را روی آن بگذارید. با استفاده از مداد حاشیه‌ی سی دی را پر رنگ کنید و مداد را به دور محیط سی دی بکشید. مداد را در داخل دایره کوچک وسط سی دی قرار دهید و دایره‌ای به آن اندازه روی کارتن مقوایی رسم کنید. با استفاده از کاتر دایره را ببرید و دایره‌ی داخلی را نیز ببرید و کنار بگذارید(برای هر دو تکه کارتن این کار را انجام دهید). از خط کش استفاده نموده و دو شیار در دایره‌ای که ساخته‌اید ایجاد کنید و با استفاده از کاتر ببرید و کنار بگذارید. (برای هر دو تکه کارتن این کار را انجام دهید، می‌توانید با استفاده از اصل تقارن همزمان این کار را برا هر دو کارتن انجام دهید.)

مانند شکل دو تکه کارتن بریده شده را درست روی همدیگر قرار دهید و مانند شکل طناب را به دور آن دو بپیچید.

زمانی که مانند شکل زیر تمامی سطح کارتن ها به وسیله‌ی طناب پوشیده شد، طناب را با استفاده از قیچی ببرید و سر آزاد طناب را در بین طناب های دیگر قرار دهید تا طنابی که پیچانده‌اید باز نگردد.

مانند شکل لبه‌ی قیچی را در بین دو کارتن قرار دهید و طناب را ببرید.

تکه‌ی دیگری از طناب را جدا کنید و مانند شکل در پشت طناب برید شده و در جلوی کارتن قرار دهید و گره بزنید، شما با این کار سر خرگوش خود را از بدنه‌ی آن جدا می‌کنید. حال کارتن ها را از آنچه ساخته‌اید جدا کنید.

با استفاده از فوم گوش‌های خرگوش را بسازید و در نهایت با استفاده از چسب حرارتی گوش‌ها، چشم‌ها و ... را بر رو سر خرگوش خود بچسبانید.



مشخصات کاردستی
گردآورنده : پریسا حسنی