نقاشی با استفاده از چسب کاغذی

دسته : تکنیک ها
ابعاد کاردستی : مسطح (دوبعدی)
گروه سنی : ٩ تا ۱٨ سال به بالا

آموزش تکنیک های نقاشی

شرح کاردستی

1- پس‌زمینه‌ی بافت‌دار درست کنید.

2- با نوارچسب روی بوم خطوط متقاطع درست کنید تا اشکال هندسی مانند مثلث‏، مربع و مستطیل به‌وجود بیاید. هدف ایجاد تصاویری است که ارجاع به واقعیت ندارند. خطوط نواری کمکتان می‌کنند اثرتان خطوط و اشکال پرشکن و واضح داشته باشد. هم‌چنین می‌توانید برای کشیدن خطوط، به‌جای نوار، از خط‌کش و مداد استفاده کنید. اگر خوشتان نمی‌آید بعد از این‌که نوارها را برمی‌دارید فاصله‌هایی بین بخش‌های کار افتاده باشد، بهتر است از خط‌کش و مداد استفاده کنید.

3- رنگ‌هایتان را با هم مخلوط کنید.

فکر کنید که می‌خواهید در نقاشی‌تان از چه رنگ‌هایی استفاده کنید. آن‌ها را در پالت نقاشی با هم مخلوط کنید. هم‌چنین می‌توانید رنگ‌ها را مستقیم روی بوم با همدیگر مخلوط کنید‏، اما این کار ممکن است روی ظاهر نهایی کار تأثیر بگذارد.

4- فضاهای بین نوارها را رنگ کنید.نگران نباشید که رنگ روی نوارها برود. لازم هم نیست همه‌ی بوم یا همه‌ی اشکال را رنگ کنید.

5-هر وقت فکر کردید نقاشی دیگر تمام شده، نوارها را بردارید. اگر لبه‌های تیز و واضح دوست دارید وقتی نقاشی هنوز خیس است نوارها را بردارید. اگر نوار را از روی نقاشی خشک بردارید، امکان دارد رنگ هم همراهش کَنده و لبه‌های کار کمی ناهموار شود.

6-وقتی نوارها را برمی‌دارید، متوجه خطوطی سفیدی می‌شوید که در کل بوم هست. هم می‌توانید آن‌ها را همین‌طوری باقی بگذارید و هم می‌توانید رنگ‌شان کنید.


مشخصات کاردستی
مواد لازم : نخ و کاموا
روش اجرای کاردستی : بدون الگو و خلاق ، ساده
اتصالات : چسبی
اجرا کننده : پرستو کیانیان