بافت دار کردن سطح بوم به کمک آکریلیک

دسته : تکنیک ها

آموزش تکنیک های نقاشی

شرح کاردستی


یکی از رایج ترین روش های استفاده از رنگ های آکریلیک، تکسچرینگ یا بافت دار کردن است. این روش برای افرادی که نقاشی را تازه شروع کرده اند  بسیار جالب و هیجان انگیز است.
در این روش می توانید از خمیرها و ژل های مختلف کمک بگیرید. بعضی افراد حتی از شن، سنگریزه و تیله های رنگی نیز بدین منظور استفاده می کنند. البته برای استفاده از چنین مواد سنگینی، باید زمینه کار خود را طوری انتخاب کنید که مقاومت لازم را داشته باشد و به راحتی نشکند. از کاردک های صاف نیز می توانید برای یکدست کردن آنها استفاده کنید. حتی می توان از خطوط صاف برای نظم بخشیدن یا ایجاد مرزهای فرضی استفاده کرد. 
پشنهاد می کنیم پیش از گذاشتن رنگ های آکریلیک روی سطح نقاشی، موادی که به عنوان بافت انتخاب کرده اید، را روی زمینه قرار دهید. بعد از خشک شده آنها و اطمینان از چسبندگی شان، رنگ های آکریلیک را با توجه به طرح موردنظر در جاهای خود قرار دهید. بهتر است از روش مات کردن رنگ های آکریلیک – ترکیب با رنگ سفید – استفاده نکنید زیرا بافت کار شده در زیر آن دیده نخواهد شد. بنابراین بهتر است رنگ آکریلیک را با آب مخلوط کنید و روی سطح بکشید. استفاده از روش لعابی کردن رنگ نیز نمای زیبایی به نقاشی می بخشد.

چسب DM5 چسب مناسبی برای این کار می باشد.

مشخصات کاردستی
اجرا کننده : پرستو کیانیان