تکنیک آبرنگ خیس در خیس

دسته : تکنیک ها
ابعاد کاردستی : مسطح (دوبعدی)
گروه سنی : ۱٠ تا ۱٨ سال به بالا

آموزش تکنیک های نقاشی

شرح کاردستی

مواد مورد نیاز

- قلم مو

- مقوای آبرنگ

- تخته شاسی

- چسب کاغذی

قبل از هر کاری مقوا را با چسب کاغذی بر روی تخته محکم کنید

به این صورت که چهار طرف کاغذ را چسب کاغذی بزنید و آن را بر روی تخته شاسی محکم کنید.

  1. کاغذ آبرنگ را به ابعاد مورد نظرتان برش بزنید .
  2. هر اندازه رنگ که می خواهید استفاده کنید را انتخاب و آماده کنید . با آماده نگه داشتن رنگ هایتان ، زمان ارزشمند را برای ترکیب کردن رنگ ها در حالی که کاغذتان نا بهنگام خشک می شود ، هدر نخواهید داد.
  3. کاغذتان را با آب تمیز مرطوب کنید . از یک اسفنج یا قلم موی بزرگ برای به کارگیری آب استفاده کنید ؛ باید سرعت عمل داشته باشید تا قبل از خشک شدن کاغذ طرح تان را اجرا کنید . می توانید پشت کاغذ را نیز مرطوب کنید . بدین ترتیب کاغذتان صاف مانده و تا مدتی رطوبت را در خود نگاه می دارد . این کار زمان کافی برای بازی با رنگ ها را تا قبل از خشک شدن کاغذ به شما می دهد . اگر قبل از خیس شدن کامل کاغذ خشک شد ، مجدداً این کار را تکرار کنید تا رطوبت قابل قبولی بر روی کاغذ باقی بماند .
  4. رنگ تان را بر روی کاغذ خیس منتقل کنید . بسته به طرح مورد نظرتان می توانید از یک قلم موی گرد و یا تخت استفاده کنید و با ریختن رنگ بر روی کاغذ و یا با کشیدن خط ، رنگ را به کاغذ انتقال داده و بگذارید تا در خیسی کاغذ پخش شود .
  5. اجازه دهید رنگ ها با هم ترکیب شوند . قلم مویتان را در فاصله ی زمان برداشتن رنگ جدید بشویید . اگر رنگ تان از قلم مو چکه نکرد ، به نرمی با نوک قلم مو کاغذ را لمس کنید تا ببینید که آیا رنگ به کاغذ انتقال پیدا می کند . آب بیشتر احتمال ریختن بهتر رنگ را افزایش می دهد . هر چه کاغذ خشک تر شود ، رنگ کمتر پخش می شود .



مشخصات کاردستی
مواد لازم : کاغذ و مقوا
روش اجرای کاردستی : بدون الگو و خلاق ، ساده
اتصالات : بدون اتصال
اجرا کننده : پرستو کیانیان