تابلو های بشقابی

دسته : تکنیک ها
ابعاد کاردستی : حجمی (سه بعدی)
گروه سنی : ۴ تا ۱٨ سال به بالا

شرح کاردستی

تعدادی رنگ گواش، قلم مو و بشقاب یک بار مصرف تهیه کنید.

آن ها را در اختیار کودک قرار دهید و بخواهید آ ن ها را رنگ آمیزی کند. 

نقاشی با رنگ گواش یکی از سخت ترین شیوه های نقاشی کردن برای کودکان است . اکثر بچه ها از نقاشی هایی که با رنگ گواش می کشند خوششان نمی آید . نقاشی با رنگ گواش مثل نقاشی با پاستل ، مداد رنگ و یا آبرنگ قانون استفاده ی مخصوص به خود دارد . در این پست به صورت تخصصی به این آموزش پرداخته نمی شود ولی یک شیوه ی بسیار ساده و آسان برای نقاشی با گواش را به شما معرفی میکند.

 در این روش نقاشی با رنگ گواش کودک دچار استرس پخش شدن رنگ ها در فضای زمینه ی نقاشی نیست و برخلاف این استرس هر چقدر که رنگ ها را با یکدیگر بیشتر ترکیب کند زیبایی کارش بیشتر نمایان می شود .  در این شیوه از نقاشی با گواش ابتدا طرحی از نقاشی که قصد سر و سامان دادن به آن با گواش را دارید روی ظرف یکبار مصرف بکشید .

سپس رنگ گواش را با آب رقیق کنید و به وسیله ی یک قلم مو از کودک بخواهید آن طرح را رنگ آمیزی کند . ترکیب رنگ ها به طرح زیبایی بیش تری می بخشد .

ترکیب رنگ تیره و روشن در هر نقاشی لازم است . این نکته یکی از هزاران نکته ی است که در نقاشی ها به آن توجه می شود . رنگ روشن همیشه خود را وقتی بیشتر نمایان می کند که در کنار رنگ تیره ای نشسته باشد .

 رنگ آمیزی را تا انتها با زدن قلم مو در رنگ رقیق شده ی گواش و کشیدن روی زمینه طرح ادامه دهید .

سپس بگذارید که طرح رنگ آمیزی شده هوا بخورد و خشک شود .



حال با  اضافه کردن و چسباندن وسایل مختلفی مانند گل های مصنوعی، پوشال، چوب بستنی، پَر و یا هر چیز  دیگر که باعث زیبایی کار نهایی می شود ، کار را به اتمام برسانید.





مشخصات کاردستی
مواد لازم : نخ و کاموا ، چوب بستنی
روش اجرای کاردستی : بدون الگو و خلاق ، ساده
اتصالات : چسبی